Tagline Produk Kecantikan
Menyelak helaian-helaian majalah bila pagi ini server down di pejabat. Buang masa bila semua file tak boleh nak acces dan juga internet tak boleh nak masuk jugak. Pagi-pagi bila jadi macam ni mood pun dah sedikit merudum untuk melakukan kerja. Buka program pun slow. File kat server langsunglah tak boleh masuk.
Banyak
produk-produk kecantikan yang diiklankan di dalam majalah. Positif.
Kebanyakannya usahawan Melayu yang cuba memecah kepompong. Tradisi berniaga
biasanya dimonopoli bangsa asing. Kini kita juga tak mahu kalah.
Macam-macam
cara untuk menarik pelanggan membeli barangan masing-masing. Mengiklankan hanya
yang terbaik. Pelbagai tag line dan ayat juga di gunakan.
Antara yang
menarik perhatian:
1. Nenek
kebayan dah jadi putri salju (kononnya dulu tak cantik sekarang dah cantiklah).
2. Phewittt!!
Wanita tong dram dah jadi macam bintang filem (ada jugak bintang filem yang tak selim melim).
3. Sabun
mandi bunga bangkit seri pulihkan aura (senang sekarang nak mandi bunga pun ada
sabun tak payah cari bunga tujuh jenis).
4. Tenaga
muda, kulit cantik, dalaman mantap, payudara anjal (kenyataannya kita tak boleh
melawan fitrah hidup tetapi untuk melambatkan mungkin boleh).
Tagline
menarik.
1.
Sihat
Dalaman Cantik Luaran (tagline ini munasabah).
2.
Pesona
Warna-Warna Gemilang Menyerlahkan Penampilan Membangkitkan Keyakinan
(warna-warna ceria mempengaruhi keceriaan hidup).
3.
Sesuci
Sentuhan Alam.
4.
Produk
Terhebat Abad Ini.
5.
Sayang
Suami Cinta Isteri (rasanya semua orang pun macam tu).
6.
Kulit
Yang Cerah Berseri, Wajah Yang Jelita, Keyakinan Tiada Tandingan…
7.
Kecantikan
Abadi lahir Dari hati Yang Suci
Walau apa
juga cara pengiklanan kita diharap ianya tidaklah keterlaluan. Kadang-kadang
ada iklan yang kita sendiri rasa malu untuk melihat mahupun membaca. Mutu
barang juga haruslah dijaga agar setanding dengan harga. Tidak pula menipu
pengguna dengan iklan yang gah tetapi hasilnya sangat mengecewakan. Memajukan perniagaan
memerlukan kerja kuat, mengukuhkan perniagaan memerlukan kepercayaan berterusan
pengguna. Para pengguna pulak bijaklah membuat pilihan. Sesuatu barang mungkin
akan memberi kesan yang berlainan kepada
seorang yang lain.
Kakak yg malu bila iklan payudara montok siap tunjuk kemontokan itu betul-betul - malulah juga kan sebab tunjuk 'harta' sendiri dan ramai yg tengok lagi...
BalasPadamselalu tengok kat news paper *****....tagline melebih2 sangat sampai macam dah tak ada rasa malu...kita yang nak membaca ni pun malu...tapi tak tau la betol ke idak kosmetik yang dia jual tu setanding dengan tagline:)
BalasPadamkadang2 baca testimoni pengguna pun jadi malu sendiri..huhu..
BalasPadamSalam,
BalasPadamBetul tu..Iklan ayat power tapi keberkesanannya takde pon yang di iklankan.
Assalamualaikum Aina
BalasPadamAlhamdulillah....Aina dah cantik semula jadi.....
tagline 1 hal, testimoni pon 1 hal.kdg kala x munasabah langsung hehehe
BalasPadamBerniaga ni kena jujur dan jaga kualiti barang. jadi orang tak serik membelinya.
BalasPadamMaklong Jarang beli barang online.
assalam,
BalasPadamsinggah sekejap baca cerita pasal iklan kecantikkan..
gitulah nak menarik perhatiankan... asalkan boleh diterima okler...
BalasPadammacam-macam cara yang mereka gunakan untuk tarik perhatian pembelikan ^_^
BalasPadammcm2 produk sekarang, cuma pilih yg terbaik je la...
BalasPadambetul aina. malu nak baca. kadang cerita perempuan dapat "pucuk" muda,next time kena syorkan, newspaper pun kena bagi kategori 18SX
BalasPadamTag line tu satu hal...
BalasPadamYg sedihnya, bila body gemuk, tutup aurat elok aja, bertudung...baju longgar..
Bila dah slim, tudung terbang, baju sendat sebab nak tayang bentuk body yg menawan katanya..
Untung seguni kat dunia, rugi sekontena kat akhirat...
Betul, saya setuju sangat. Saya pun sedih bila benda tu berlaku. Apa? Masa dah kurus, dibolehkan tayang semua benda tu ke? Kurus aje, pakai kebaya. Gemuk aje pakai kebarung. Mentaliti penjajah betul.
PadamYang si model tu pun dengan suka dan rela hati nya membenarkan diri dieksploitasi.
kena cari tagline yg catchy supaya orang senang ingat produk kita :)
BalasPadamAssalamualaikum,
BalasPadamKak Ton jugak yang comey la la la
Betullah... kadang tu ada iklan suami isteri...malu kalau keluar iklan depan anak
BalasPadamermm betul tu mcm2 tagline yg diguna utk tarik planggan kan.... skang bukak jer fb berlambak page shop....hihi.....
BalasPadamOh, saya sudah berhenti percaya akan tagline ini, lagi² untuk produk kuruskan badan. There is no such thing as minum this juice, and it will make you slimmer and beautiful. NO! Not WITHOUT a proper daily food intake and a continuous exercise. So, you don't actually need that so-called slimming juice if you can get slimmer just by exercising and jaga ambilan kalori harian, kan?
BalasPadamSebab lain adalah, saya ada seorang kenalan, dia kurus sebab tidak makan nasi dan dia kerap senam. Bila sudah kurus, dia pi hantar gambar sebelum dan selepas ke satu company slimming tea ini untuk buat iklan, kononnya dia kurus sebab minum tea itu.
Satu penipuan, kan?