Pre-Reunion @ Makan-Makan Rumah Kak Na

4:09 PTG JunAina 0 Comments

Lokasi Kejadian : Nilai Perdana

Tarikh : 10 Oktober 2010

Waktu : 12 tengahari sehingga petang.

Terima kasih kepada tuan tanah sekeluarga kerana menjemput kami semua ke Nilai untuk makan tengahari pada hari minggu lepas. Walaupun agak kerap jugak pegi shopping kat Nilai 3, inilah pertama kali sampai ke Nilai Perdana tapi alhamdulillah tak sesat senang je nak cari rumah Kak Na tambahan pulak jalan kat Nilai tak le sesibuk kat KL so dapat le drive sambil menikmati persekitaran.

Menu utama hari kejadian nasi putih, ayam masak merah (sedap...), daging masak kicap atau masak hitam (tapi den tak tau pulak apo org nogori panggil masak macam tu...ngeee...), sayur campur, ulam-ulam dan yang terkenang-kenang sampai ari nie sambal belacan power k.na memang sedap sehingga menjilat jari. Nanti nak kena belajar macam mana nak buat sambal belacan sesedap macam tu. Ada tembikai sebagai pencuci mulut. Anak-anak puas melayan kuih raya, jeli dan gula-gula kat atas meja, maaf le k.na coz gula-gula sampai masuk poket lagi.

Kawan-kawan yang sudi menghadirkan diri seperti biasa Mieza, June dan Izan yang sentiasa available sekiranya ada makan-makan. Tetamu istimewa hari itu tentulah Azli dan keluarga yang sanggup datang dari Cheras walaupun dah tersosat ke Nilai 3...nasib baik tak singgah shopping dulu...:) Selepas sepuluh tahun lebih tak jumpa tak banyak yang berubah pada tuan punya badan tapi sompek lagi dia mengusik kawan-kawan dalam sonyapnya.

Pada kawan-kawan yang lain insyaallah kita jumpa di lain kali. Zack yang sibuk dengan tugasan di Vietnam, Satar pulak masa inilah nak terbang ke Australia, Zohrin sudah tentunya sibuk balik ke Johor jenguk new baby born (tahniah wak & ina), Tie yang jauh kat Terengganu so kami tolong makan jelah, Amran yang sentiasa ada hal bila ajak berpoya-poya (sibuk sokmo tapi dah jumpa taun lepas kat umah Izan) dan K.Idah yang menyepikan diri (agaknya dah dpt new baby). Cikgu Faizah yang hujung minggunya asyik berulang ke Perlis (balik jenguk suami & anak-anak), Al-Jefri & Wan Kamarulzaman yang lagsung tak ada khabar berita. Ada lagi ke yang tertinggal....?

Buat tatapan kawan-kawan semua sebagai pemanas badan aktiviti akhir tahun...layan...









Sangat-sangat suka dengan gambar nie, kalau dapat berkumpul semua geng-geng sekelas mesti lagi gempak. Hanya yang ada Azli, Engku Hazana (tuan rumah), Salmiza, Norhaizan & Junaina. Jangan lupa ya yang lain-lain availablekan diri anda untuk BBQ kat Krubung nanti ya....(tuan tanah tak cakap apa pun tapi tetamu dah mula buat plan...hahahaaa...)

You Might Also Like

0 Rider Beraksi: