Daftar 8Share Boleh Kaya Ke?

12:03 PTG JunAina 5 Comments

Pasti ramai yang pernah dengar tentang 8share, ini juga salah satu platform untuk buat duit dengan internet. Hanya share iklan yang diberi dan akan dibayar mengikut visitor yang klik link tersebut. Daftar 8Share Boleh Kaya Ke? Walaupun bayaran tidak berpuluh-puluh ringgit tetapi bak kata pepatah sikit-sikit lama-lama jadi bukit.


Saya sudah lama daftar dengan 8share tetapi tak pernah `study’ apa tu 8share dan bagaimana cara ia berfungsi. Daftar dan mati di situ sahaja. Saya banyak belajar dari blog Lekatlekit sebab dia antara yang aktif dalam 8share. Banyak ilmu serta tips yang dikongsi mengenai 8share termasuk cara-cara yang betul untuk kongsi iklan di 8share. Kiranya dia menulis dari pengalaman sendiri.


Suatu hari terpandang `cashout’ yang dibuat oleh blogger Lekatlekit Rm600++ yang di share di FBnya banyak tu. Saya terfikir boleh tahan juga walaupun nampak macam apalah sangat pendapatan 8share tapi kalau tengok jumlah hati berbunga riang. Tak suka ke tiba-tiba dapat duit selain daripada duit gaji yang masuk tiap-tiap bulan? Boleh la buat belanja beli barangan yang kita suka, atau boleh simpan untuk tabungan masa hadapan.


Sesuatu yang kecil tidak semestinya nilainya kecil, mungkin kecil bagi orang lain tetapi besar untuk kita. Nilai yang kecil tetapi tetap berharga bagi orang yang pandai menghargai apa yang dia dapat. Jangan sia-siakan platform untuk buat duit yang ada disekitar kita kerana dari `empayar yang kecil bermula dari perusahaan yang kecil’ dahulunya.


Sekiranya berminat menyertai 8share boleh daftar dan share apa yang terdapat di sana dengan mengikut langkah-langkah yang sepatutnya. Sama-sama berusaha menambah pendapatan dengan blog menggunakan platform 8share.






You Might Also Like

5 ulasan:

  1. Kakcik pun dah lama daftar tapi tak tahu hendak memanfaatkannya...

    BalasPadam
  2. Kena rajin baru boleh menjadi Aina..

    BalasPadam
  3. cer citer Aina...kot kot leh nak tambah tambah wang saku mokcik pencen ni....lepas nak beli ole ole pun jadilah he..he

    BalasPadam
  4. nk daftar la ...lama dah prasan kat blog suria

    BalasPadam
  5. saya tak pandang 8share hanya untuk duit tapi sebenarnya 8share juga membantu menyumbang cerita untuk blog saya. 8share special banyak berbentuk artikel & info. Kita kena berkongsi special 8share dalam bentuk post. Kena tulis dalam bentuk cerita atau artikel. Kat situ salah satu penyumbang traffic di blog jugak. kadang2 ada jugak special 8share yang tak berjaya nak penuh rewards tapi dari segil traffic memang banyak. So, bagi saya tak rugi. tak dapat earning kita dapat traffic. Blog perlukan traffic untuk kita dapat peluang2 lain

    BalasPadam