Hari Ini Aku Mampu Tersenyum

6:15 PTG JunAina 8 Comments

Pagi-pagi masuk kerja terima call dari bos. Senyum-senyum dalam stress. Berdebar-debar dan berkobar-kobar. Call pagi-pagi minta datang jumpa dia untuk review appraisal yang Lead Engineer dah buat.

Akhirnya masanya sudah tiba. Jangan di pandang rendah pada orang yang hanya berada di tempat paling bawah di carta. Jangan dianggap bos memandang sepi dan tiada mengambil kira pendapat insan kerdil seperti aku. Berkira-kira apa yang harus dibincangkan. Membuat catatan ringkas isu-isu yang perlu diketengahkan.

Akhirnya dengan sedikit gementar dan suara yang tidak stabil aku mencari keyakinan. Apa yang benar harus ditegakkan. Bos so suprised dengar cakap aku. Sambil menggeleng kepala dia cakap. 'That guy declare we are good friend tapi selama setahun dia kerja kat sini pernah ke you tengok I keluar makan dengan dia.
Thanks a lot coz bagi tahu I kalau tak I memang tak tahu menahu. Cara dia cakap memang nampak he used my name to ugut u all'.

Bagi aku sebagai orang atasan berlaku adillah kepada orang bawahan. Hormat pada pendapat setiap orang dalam team kerana setiap orang mempunyai fungsi serta tanggungjawab sendiri. Bukan ingin mengaibkan sesiapa tetapi bos harus tahu kebenarannya.

Projek going smooth tapi feed back dari Lead no so good untuk orang yang kecik-kecik macam kita orang. Alhamdulillah. Bos sangat memahami. Apa yang P&C tetap akan menjadi sulit. Bermula hari ini mengharapkan yang terbaik untuk pay slip bulan Julai nanti.



 

You Might Also Like

8 ulasan:

  1. wah... mesti bukan calang2 idea sekiranya di terima oleh bos kan?

    BalasPadam
  2. salam jun. Asam garam dunia pekerjaan kan jun?

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah akhirnya dapat bersuara, berani kerana benar lama-lama akn terlihat jua...

    BalasPadam
  4. eelobor...

    Kak Aina ni org lama dalam team yang lain semua staff baru tetapi org paling kecil pangkatnya, kadang2 org pandang sepi pendapat dan sepak2 cam bole je tak dihargai. Tai tak semestinga pendapat Kak Aina tak di pakai oleh big bos...hehehee...

    BalasPadam
  5. Kak Pah...bersabar jelah Jun ni...sabar2 lama2 tak tertanggung pecah gaks...

    BalasPadam
  6. Kak Q...dia kenai bos 9 bulan Aina kenai bos 5 tahun...hahaaaa...

    BalasPadam
  7. huhu..akhirnya terluah jugak ape yg terpendam..

    mcm ni lah dunia periuk nasi..

    BalasPadam
  8. dalam urusan kerja ni memang kena professional..memang kadang2 kita takut nak suarakan pendapat ke apa.. tapi sebenarnya kalau tak disuarakan nanti kita pulak yang tertindas..untung dapat bos yang nak mendengar kan..

    BalasPadam