Peha dan lengan.

9:18 PG JunAina 0 Comments

Aku bukan obsess untuk kurus kerana bagi aku sudah cukup sempurna apa yg aku miliki sekarang, menjaga makan dan berjogging bukan utk kurus tetapi lebih kepada menjaga kesihatan disamping membuang lemak-lemak yg tidak diingini.
Bukan sedikit ayat-ayat cinta yg menyakitkan hati terpaksa menjadi santapan seharian tetapi kupekakkan telinga kerana bagi aku ayat-ayat itulah yang memotivasikan aku.

Ada persoalan yang sukar dijawab berkenaan lemak yg berkumpul dilengan dan peha yang membuatkan bahagian itu nampak besar atau dalam ertikata lain gemoookkk (wanita tak suka dengan perkataan ini). Aku mencari jugak rujukan di internet dan buku dan kebanyakannya mengatakan tiada senaman khusus utk membuang lemak dibahagian ini. Biasanya senaman hanya boleh membina otot dan lemak masih berkumpul disitu.

Kesimpulan yang boleh dibuat dari pemerhatian dan pembacaan senaman secara global lebih baik utk tubuh. Tubuh kita sendiri yang mengatur pembakaran lemak bergantung pada kondisi badan individu. Kita boleh memberi tumpuan yang lebih pada bahagian lengan dah peha tanpa mengabaikan bahagian tubuh yang lain. Lakukan exercise yang global untuk pembakaran lemak yg sekata dan seimbang.

Perhatikan bahagian badan mana yang mengalami kegemukan dahulu, contohnya pada awalnya peha gemuk dahulu, diikuti punggung, perut, lengan dan pipi, Begitulah sebaliknya dalam proses menghilangkan lemak bermula dengan pipi, lengan, perut, punggung dan peha. Semuanya akan bergantung pada aturan tubuh individu.

Hormon jugak mempengaruhi kehidupan seharian dengan senaman harian boleh membantu kadar hormon ketahap normal, bila hormon stabil dapat mengelakkan selulit dan gangguan emosi. Pengaliran darah akan meningkat bila kita bersenam, ianya dapat menyihatkan tisu-tisu dan dapat membantu membuang cecair berlebihan.

Pililhlah untuk hidup sihat, cantik dan bergaya. Berjogging, melakukan aerobik dan berenang dapat membantu kita dalam menjalani kehidupan yang lebih sihat.


`Untuk mendapatkan sesuatu kita perlu
mengorbankan sesuatu yang lain.'



JunAina









You Might Also Like

0 Rider Beraksi: