UPSR 2013

12:00 PTG JunAina 20 Comments


10 September 2013 anak perempuan nan seorang siapa lagi kalau bukan dak kakak Hayani akan menduduki peperiksaan UPSR 2013. Sekarang tengah kalut belajar saat-saat akhir, kelas pun dari pagi bawak ke petang balik sekejap malam pun ada kelas lagi. Pujuk-pujuk juga bila dia merungut penat, seminggu-dua je lagi lepas tu boleh lompat bintang!


Minggu depan tu jugak mama kenalah balik kampung, ate dak pompuan tu sekolah dengan Mak Tok sob...sob... Udah le sorang je perempuan boleh pulak dia tinggalkan mama, abah lagi sedih kecik dimanja-manja dah besar balik duduk kampung. Saya akan mula bercuti mungkin 9hb Sept malamnya saya akan  bertolak balik kampung dengan bas, nak balik dengan kapalterbangmerah jauh pula nak gi airport kendian tu depa dok kampung kena ambik kat Aloq Setaq pulak, jauh jugak sudahnya Pak Tuan kata naik bas jelah. Kematu le tapi malam boleh tito! Bawak kereta? Letih la lagipun bulan November/Disember mungkin akan balik lagi.


Doa yang terbaik buat anak mama, abah selalu dah dok sebut nak hantar ke Padang buat doktor. Haihhh...banyak sungguh kecewa yang abah simpan sampaikan anak dok sekolah rendah pun dia dah kalut letak hala tuju. Layan jelah.



Kenangan di Padang, Indonesia awal tahun lalu.



Depan Nikita Hotel, Bukit Tinggi. Dak pompuan tu memang sebijik mengikut mak penyebai kata orang tempat saya tapi cepat sejuknya, abang pulak banyak mewarisi sifat arwah bapanya yang memang selalu buat lawak tak tentu pasal. Tahun lepas bercuti untuk abang UPSR 2012 berlaku adil untuk kakak kenalah ambik cuti juga. Tengah gigih nak challenge abang yg hanya dapat 3A.



You Might Also Like

20 ulasan:

  1. Budak Sepet pun akan menduduki UPSR - tapi dia buat tak reti je. :(

    BalasPadam
  2. good luck yer utk kakak hayani..
    semoga tercapai cita2 makayah&anak..

    BalasPadam
  3. Good luck kakak....buat yg terbaik untuk mama tau...

    BalasPadam
  4. Teruskan usaha serta tabah dan tenang menghadapi ujian. Kejayaan anda adalah kebanggaan ibu bapa...Good luck dan semoga berjaya!

    BalasPadam
  5. assalam aina..bagi semangat kat anak nak pekse kan..

    BalasPadam
  6. bahagianya tengok anak-anak akak ni...semoga anak akak dapat buat terbaik utk UPSR nanti

    BalasPadam
  7. semoga kakak dipermudahkan segala urusan..dan dpt menjawap dgn tenang...

    BalasPadam
  8. mudah mudahan kak...sy dlu pun nak jdi dokter...tp x tercapai hajat...harap ada la anak yg dpt jdi dokter...doktor perubatan la...hehe...

    gud luck utk UPSR nya...

    BalasPadam
  9. Sama dgn anak saya. Semoga mereka dapat menjawab soalan dgn baik.

    BalasPadam
  10. good luck...all the best upsr 2013

    BalasPadam
  11. Good luck buat Hayani...moga cemerlang!!

    tahun ni ke UPSR terakhir?

    BalasPadam
  12. salam……semoga kakak hayani berjaya dgn cemerlang sekaligusdpt challenge abg ;)

    BalasPadam
  13. moga anak akk dapat buat yang terbaik..insyaAllah..

    BalasPadam
  14. Assalamualaikum Aina

    moga Hayani berjaya dgn cemerlang

    BalasPadam
  15. doakan anak2 kita berjaya yer .. in Shaa Allah

    BalasPadam
  16. Aina, semua sekolah now tengah sibuk ulangkaji .bermatian2.gempur.sungguh2. moga2 anak dara kecik you tu dapat straight As.

    BalasPadam
  17. Gud luck kakak....buat yg terbaik ye ...
    Tengoklah mama dia bagi moral support sampai cuti berhari hari...
    Baik baik jalan tu JA....

    BalasPadam