Rezeki-Hatiku Berbunga-bunga

5:17 PTG JunAina 3 Comments

Akhirnya selepas entri STRESS yang menggugat hati dan perasaan, berita pula hampir menjadi basi tanpa menunggu si baju hitam balik dari Turki dan hanya berwakilkan si rambut putih (sila rujuk gambar di bawah) semua staff Electrical Department telah mendapat surat masing-masing. Yessss!!!!! 

Syukur alhamdulillah penantian penuh debaran Julai saban tahun diakhiri dengan senyuman dan hati yang berbunga-bunga. Rezeki Allah pada setiap hambanya. Nak tahu apa yang membuat Aina tersangat senang hatinya sila rujuk gambar di bawah.


Surat inilah yang boleh membuat semua orang tersenyum tapi ada jugak yang mengerutkan dahi tapi Aina terus tergelak besar. Walau apa pun isinya senyum mesti mau manis. Rezeki janji Allah pada setiap hambanya kalau sedikit syukur alhamdulillah kalau banyak pun syukur alhamdulillah... Berbelanja ukurlah di badan sendiri.



 Inilah dia yang di tunggu. Siapa yang tak suka sekiranya angka-angka pada slip bayaran gaji bertambah tapi angka-angka yang di bayar pada LHDN juga bakal meningkat (peringatan-jadilah rakyat yang baik, bayarlah cukai pendapatan anda).

Masih lagi menunggu kerana surat kali ini hanya mengumumkan kenaikan gaji dan janjinya bonus ada surat yang akan menyusul! Keadaan ekonomi juga baik dan projek juga bertambah banyak jadi harapan semua staff bonus juga akan meningkat tahun ini!

**Sekadar berkongsi kegembiraan bersama teman-teman di alam maya.



You Might Also Like

3 ulasan:

  1. Yang ditunggu dah tiba..tahniah Aina.

    BalasPadam
  2. alhamdullilah.....
    syukur...

    akhirnya saat dinanti dah tiba..
    agak2 kalau ayu ke kl.. boleh belanjer ker??
    hehehhe

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah...tumpang happy sekali..

    hmm..bila la time sy lak nk dpt surat mcm ni eh..huhuhu...

    BalasPadam