Tapas Bistro & Bar Micasa Hotel And Resort

4:21 PTG JunAina 11 Comments

Meneruskan rutin suka belanja anak buah makan di tempat baru kami di bawa makan ke Tapas Bistro & Bar di Micasa Hotel & Resort. Hanya bersebelahan pejabat. Harganya sangat berbaloi hanya Rm33++ dan selepas ++ harganya menjadiRm40. Bagi saya sangat berbaloi dan antara buffet makan tengahari termurah bagi hotel sekitar Kuala Lumpur.


Sejak dari syarikat lama sehinggalah kami sama-sama berkhidmat di syarikat baru sifat pemurah dia tak pernah luntur. Dulu bahagian kami sangat terkenal dengan majlis makan-makan. Boleh dikatakan setiap bulan ada sahaja yang kami raikan, kahwin, dapat baby, jamuan perpisahan mahupun meraikan sesuatu perayaan tidak termasuk yang dibuat atas permintaan seseorang mahu pun belanjawan yang dapat dari projek.


Dua minggu sebelum saya menerima surat pemberhentian kerja dia telefon saya meminta saya emailkan CV kepadanya. Walaupun agak keberatan namun saya tetap emailkan dalam masa 5 minit, sebagai menghormati dia sebagai bekas bos dan juga sebagai orang tua. Bila saya dapat surat pemberhentian hati saya tidaklah gundah kerana dalam masa tersebut saya telah di panggil temuduga yang hanya membincangkan soal gaji dan halatuju masa depan kerjaya saya selebihnya hanya berborak pasal anak-anak dan kehidupan. Memang sangat santai.


Kali ini kami makan-makan sempena Hari Raya Aidil Adha yang lalu. Agak lewat tetapi yang penting bos tetap ingat.



Hujung sekali berambut putih bos yang belanja kami makan ramai-ramai satu bahagian lebih kurang 20 orang. Bercermin mata pula adalah my immediate bos. 



Saya mulakan dengan 'soup of the day' sup cauliflower yang sangat sedap rasa macam nak tambah lagi, makan dengan baguette. Nikmat.



Saya hanya ambik 2 sudu nasi selebihnya adalah lauk-pauk dan sayur-sayuran.



Saya juga mencuba 'seafood fetuccini' bersama udang, sotong serta kupang (mussels) disempurnakan dengan sos yang sedap kemudian letak cheese banyak-banyak sikit. Sedap!



Pencuci mulutnya saya ambil dua potong kecil blackforest kek, kastard pisang dan kek pisang berperisa kayu manis.



 Penutup wajib adalah secawan kopi panas. Saya kan penggila kopi!


Sesi makan-makan yang mengeratkan silaturrahim serta mewujudkan kemesraan bagi keluarga baru kami. Bagi saya inilah cara dia menarik pekerja baru untuk mempercayai serta berasa selesa dengan kehadiran dia. Boleh kongsi samaada masalah kerja mahupun masalah keluarga dengan dia biasanya dia akan membantu sebaik mungkin. Terima kasih Willem De Vos.



You Might Also Like

11 ulasan:

  1. tiba tiba terasa lapar bila tengok ni...

    BalasPadam
  2. Wahhh, sedap makanan semua tu...hihi

    BalasPadam
  3. itu contoh bos cemerlang..menjaga hubungan dengan pekerja..bertuah akak ada bos macam tu..dan sebab itu lah rezekinya banyak ( dan berkat)

    BalasPadam
  4. wah..puas makan kalau macam ni..kan??

    BalasPadam
  5. Aina, kalau okje mmg tak kenyanglah makan dengan boss...huhu

    BalasPadam
  6. Aina....kalau okje tak kenyang makan tu.....sebab makan dengan boss hehe....tp kalau tgk gambo yg ada..... confirm sangat mmg kenyang!

    BalasPadam
  7. teringin jgk nak makan2 kt hotel...tp x penah kecuali ada event...dpt la mkn free..hihi

    BalasPadam
  8. Bahagia bila dpt bos macam ni Aina
    Makan-makan lagi tak berkira - syoklah:)

    BalasPadam
  9. Salam. Hee saya pun suka minum kopi O satu.

    BalasPadam
  10. Untungnya dapat bos camtuh..tetap dihargai wpun telah brenti masih di offer balik..kakjune memang bertuah..rezki tk putus...*(-)*

    BalasPadam