Idea Percutian Singkat

4:50 PTG JunAina 4 Comments

Pening kepala memikirkan cuti sekolah yang semakin sampai ke penghujungnya namun anak-anak masih memerap di rumah tiada agenda percutian buat mereka. Semakin banyak senarai pendek di buat tetapi masih belum dapat membuat keputusan yang tepat untuk menghabiskan masa bersama anak-anak. Seboleh-bolehnya masa yang ada hendak juga dimanafaatkan bersama-sama dengan erti kata lain menghabiskan masa berkualiti bersama keluarga.


Malaysia kaya dengan pelbagai daya tarikan pelancongan tak perlu ke menghabiskan duit berpuluh ribu untuk 'enjoy the quality moment with family. Paling penting perlu bijak mencari tempat yang sesuai dengan masa dan bajet sendiri. Syurga makanan di mana-mana sahaja di negara kita, tempat bersejarah, pantai, air terjun mahu pun peranginan tanah tinggi pilih sahaja mengikut kehendak hati. Paling penting anak-anak suka dan ibubapa boleh berehat sepuasnya. Kalau pening boleh sahaja mencari idea di sini Road Trip 101 : The Ultimate Guide To Malaysia's Best Food & Adventures. Sedikit sebanyak mungkin boleh membantu kita merancang percutian sebai mungkin.


Hujung-hujung cuti ni masih sempat kalau setakat nak jalan-jalan santai bersama keluarga, pilih sahaja mengikut bajet yang penting dapat habiskan masa bersama. Bercuti tak semestinya dengan gaya mewah. Bercuti mengikut keasaan. Bercuti mengikut bajet sendiri. Kenangan itu akan terus abadi. Anakanak akan ingat sampai bila-bila.




Masa berkualiti bersama dengan anak-anak cuti-cuti ke Kelantan.


You Might Also Like

4 ulasan:

  1. Dania pun tak kemana cuti sekolah...tahun ni dan tahun depan focus untuk exam UPSR...

    BalasPadam
  2. cuti sek thn ni x ke mana2 sebab isteri bersalin...

    BalasPadam
  3. Wah cuti cuti klate ye..seronok kat sana banyak makanan sedap sedap

    BalasPadam
  4. Aqil pn tak bercuti kemana2 kali ni..
    Tggu cuti sekolah tgh thn dpn lah kot..
    Kadang kita rancang tp x menjadi kn.. ;)

    BalasPadam