Resepi Laici Bukan Sekadar Pencuci Mulut

5:12 PTG JunAina 4 Comments

Sehari dua ini bercerita tentang menu-menu masakan jelah, menu membuka minda supaya mempelbagaikan makanan. Asyik masak benda yang sama sesekali jom le kita cuba resepi-resepi baru yang nampak agak pelik tetapi boleh menggoncang nafsu makan dan merosakkan diet. Hari ini nak cerita tetntang resepi laici, bukan sekadar boleh buat pencuci mulut, masak kari hijau pun boleh, masuk dalam salad pun boleh dan kalau buat masak merah ayam boleh je masukkan dalam sambal, rasa pedas-pedas manis pasti membangkit selera.



Salad laici!


Tak rugi membaca sebab dengan membaca boleh menambah ilmu. Idea-idea gempak  menu mengguna laici boleh tengok kat 9 Lychee Recipes Everyone At Your Next Potluck Party Will Love You For.  Mesti cuba menu-menu tersebut, dari laici boleh create hidangan utama hinggalah pencuci mulut dan jangan lupa penyejuk tekak.


Kreatif adalah kunci utama untuk memasak, jadi gegarkan idea untuk menjadi kreatif dalam memasak untuk hidangan keluarga. Memasak tidak semestinya menggunakan bahan-bahan yang susah di dapati hidangan mudah pun sudah cukup untuk memuaskan hati orang yang kita sayang. Setiap masakan kita akan menjadi kenangan buat suami dan anak-anak. Paling penting kena rajin, rajin bereksperiment di dapur.


2015 berada di hari terakhir. Esok 2016 bakal datang dengan semangat baru dan harapan baru. Berusahalah moga tahun baru penuh dengan warna-warna kejayaan.




You Might Also Like

4 ulasan:

  1. wow... menarik sis... Allah Ya Musowwir...

    BalasPadam
  2. terbaik selamat tahun baru 2016

    BalasPadam
  3. terbaik selamat tahun baru 2016

    BalasPadam
  4. ok ni pelik kak...salad laici....pes time tau...tapi lieya rase sedap jek kottt....semalam lieya buat puding betik laici....heheeheh sedap kak...

    BalasPadam