Anak Abah.

1:47 PTG JunAina 15 Comments

Cerita anak-anak yang sentiasa kreatif sahaja samaada secara positif atau kreatif mencari pasal. Kadang-kadang stress tetapi kadang-kadang telatah mereka melenyapkan keletihan yang ada dalam diri. Kalau salah seorang tak ada di rumah akan terasa kehilangannya.

Kakak dan abang selalu merungut mama manjakan adik sampaikan bila tidur pun kat celah ketiak mama, abang dan kakak lepas ke tepi. Hai...anak-anak, macam manalah lengan mama mampu menahan lagi coz badan masing-masing dah besar gedabak! Adik kecik lagi boleh le. Mana ada perbezaan kasih sayang pada kamu semua! Sama saja tapi mungkin adik selalu minta di manja, suka peluk mama, suka cium-cium mama  so kakak dan abang pun jelez le.


Bebanding Pak Tuan lebih manjakan anak perempuan kerana bagi dia anak lelaki harus lebih berdikari. Harus kuat semangatnya, jangan asyik nak melekat dengan mama dan abah. Harus punya tanggungjawab terhadap keluarga. Mama tetap memandang anak-anak masih kecil, belum masanya mendidik mereka sebegitu...

Hadiah puteri kesayangan yang membuatkan Pak Tuan tersenyum meleret. Manalah abah tak semakin sayang (siap lekat kat opis lagi...)


Kad ucapan buat abah...lebih banyak love, jelez mama...

Tapi...mama dapat bunga, besh jugak. Pandainya kakak ambik hati mama dan abah...


Nukilan Aina: Anak hanya mengikut acuan yang kita bentuk. Terpulang pada kita untuk mencipta acuan yang berbunga, bergigi atau lompong sahaja yang penting mereka seharusnya menjadi manusia! Bila percaturan tidak menjadi jangan disalahkan sana dan sini, muhasabahlah diri. Kaji di mana tirisnya didikan kita!
 



You Might Also Like

15 ulasan:

  1. wahhhh~ romantik anak2 june kan kreatif lagi...kecil tapi bermakna n berharga.

    BalasPadam
  2. Biar besar mana anak kita selagi ia dibawah jaggan kita, selalu merasa ia masih kecil, hanya cara pendekatan yg berbeza.

    p/s: suka kakak tengok gambar anak-anak tu....

    BalasPadam
  3. sama ngan ank saya salu tnya..
    napa mak sayang adik sarah?
    mybe dorang jeles kot

    saya bgtau..dulu amsa dorang kecik2 macm adik sarah pom..mak asik cium jugak..hhee

    pastu bg dorang tgk gmbr masa kecik2 dulu..baru dorang mcm suka..

    hubby saya pom ckup manjakan sarah tu..anak gegirl sorangkan..

    BalasPadam
  4. mommylavender...
    kretif dia orang ni selalu membuatkan rumah semak dengan kertas...

    BalasPadam
  5. kak zakie...
    itulah harta yang ada, harap mampu jugak mendoakan kita bila telah tiada. betul tu sentaisa merasa mereka ni masih kecil...

    *yang kecil tu anak tumpang je tapi pantang mama gerak dia pun angkat kaki tinggalkan uminya.

    BalasPadam
  6. samalah kita sarah akak pun ada sowang tu jer girl. pasai tulah si kecil alya pun turut jadi kemanjaan abah sampaikan bila outstation mesti ada ole2 khas untuk dia...

    *actually si kecil alya tu anak buah jer...

    BalasPadam
  7. anak bongsu selalunya manja. Kpah masih manjakan anak bongsu walaupun dah nak ambek spm. Kakak2 dan abang2 nya dah tak kesah dah..haha.

    BalasPadam
  8. Mmg selalunya anakmpompuan lbh manja dgan ayahnya..:)

    p/s: lari tajuk sikit. kat bukit merah tu ada theme park. Bukit merah Theme park. sesuai le nak bwk anak2 bercuti...klik ur HB..:)

    BalasPadam
  9. salam hari mggu june~hee....hv a nice day...hari santai2 june kan

    BalasPadam
  10. k.pah...
    memang betul pun, bukan setakat mama yang manjakan adik tapi kakak dan abang jugak. abah? layanan anak lelaki sama je, salah kena marah tapi kalau anak pompuan dia buat2 tak nampak jer...

    BalasPadam
  11. LLG...
    macam tulah anak pompuan ada2 saja nak ambik hati terutama hati abah.

    BalasPadam
  12. moomylavender...
    hujung minggu masih bekerja tiada hai santainya, sabtu kerja dan ahad ada urusan rasmi kat sekolah anak2. meletihkan...

    BalasPadam
  13. kreatifnya anak2 akak..abang nak kakak cik sakura pun jelez dengan cik sakura..hehehe..

    BalasPadam
  14. alahai....sweetnya dia... :)

    jom ke APA KATA HATI pulak ;
    GELARAN

    BalasPadam