Selamat Pagi Dunia!!

11:47 PG JunAina 23 Comments


Mencari ayat-ayat yang boleh menaikkan semangat dan menguatkan jiwa di pagi hari. MONDAY BLUES yang menjadi-jadi...tak terlayan. Pegang itu tak kena sentuh ini tak terasa...argghhh...tersiksa betul batin pagi ini. Makan pun tak terasa kenyang...kenapa???

Bila Sabtu terperap kat rumah dan Ahad masih jugak sibuk di rumah, hati seakan merajuk minta di pujuk. Jiwa pun mogok! Hilang tumpuan pada kerja. Huhhhh!!! Tak terlayanlah rasa macam nie dan tak mahu jugak ia terus mencengkam jiwa. Merempit pagi ini sungguh rasa tak selesa, hilang tumpuan di jalan raya. Kereta yang bersesak-sesak sedari Tol Sungai Besi rasa sangat merimaskan. Isnin memang membosankan!

Cepatlah petang..nak balik. Masih ada yang tertangguh dan yang pasti esok tak merempit sendiri kerana driverku telah kembali setelah 10 hari menyepikan diri membawa hati. Jangan bawak balik limau banyak-banyak udah le dari Merlimau!

Nukilan Aina: Ketandusan idea tahap gaban. Boringnya pulak dah tahap cipan!

You Might Also Like

23 ulasan:

  1. Jom kita tunggang cipan itu untuk melawan gaban sambil makan limau. Hehehe....

    BalasPadam
  2. Alamak dah tengahari la kak..selamat tengahari kak..

    BalasPadam
  3. sekapal la kita...hnyut dalam lautan monday blues...

    sy lak....mana dgn monday blues + tension lagi..haih...

    ni pun merangkak..rangkak dtg ke blog akak...huhu

    sabar la...tak lama lagi dah ptg...senyum..senyum lebar2 sikit...(^_^)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    NASI GORENG SABAR

    BalasPadam
  4. kak cik...
    adoiii...pandai betul mengarang. harap tak ada le limau yang dibawaknya balik pasai aina tak suka limau dan dia pulak tak boleh makan limau.

    hahhaa...rupanya dah tengahari. selamat makan tengahari Amy...

    BalasPadam
  5. nabilah...

    k.aina ni merangkak2 buat kerja walaupun pcnya laju servernya tak semput...dah mengadap petang boleh le senyum sikit2.

    BalasPadam
  6. hehe tak saba2 nak balek jgak..ngantuk la heh kje ari2 isnin nih..hikhik

    BalasPadam
  7. salam,
    hehee.... tak sabo nak ptg ye... :)

    BalasPadam
  8. memang susah kan nak hilangkan mood MONDAY BLUES nih??? kengkadang rasa nak bawak je bantal dari umah ke opis..hehehehehe

    BalasPadam
  9. Dda ly...

    memang tak sabar...ikut hati nak ambik separuh hari.

    MLD...dah seminggu aku merinduinya jugak bukan setakat monday bluesss...

    BalasPadam
  10. fiza...

    k.aina rasa nak heret semua teddy bear dari yg kecil sehingga yang besar letak keliling workstation nih...

    BalasPadam
  11. salam Sis Aina...dah nak ptg ni..tak lama lg nak balik umh da tu...semoga berbahagia sesampainya nanti..

    BalasPadam
  12. huhu..wanie pun malas sgt kt opis ari ni..ada berapa kerta jer..yg len seme cuti..bosan nyer..huhuhu..sedang menghitung masa nk balik ni..huhuhu

    BalasPadam
  13. DiaUmaiNinaz...
    hati mula berbunga2...bibir mula menguntum senyum.

    BalasPadam
  14. WanieYZ...
    k.aina orang ramai kat opis tapi tersa seperti sendirian. merenung komputer seperti tembus kedinding sebelah...wargghhh...

    BalasPadam
  15. bila tiba hari isnin...mood cuti hari minggu masih lagi ada...itu yang selalu kemalasan jer bila hari isnin nie...

    BalasPadam
  16. takpe JUn..esok sure okey dah..hehe..salam kenal jugak :)

    BalasPadam
  17. tadi akak dah singgah..pastu taip komen siap2..sekali line wayarless putus..hehe..jadi nk ucap selamat ptglah..jika tadi slmt tghari..hehe

    BalasPadam
  18. moody itu jangan diikut2kan..
    hehhe

    BalasPadam
  19. SAYA BUKAN LAGI BLUES KAK..TAPI JADI MONDAY BRUTAL...MC SMLM..:(

    BalasPadam
  20. Hari paling malas adalah hari isnin hehehe, hari ni selasa ok sket

    BalasPadam
  21. apa citer perkhabaran di bawa balik "driver" dari sana? ce citer...ce citer.....

    BalasPadam