HSE Day 2012-Red Mood

12:50 PTG JunAina 9 Comments

6hb Disember 2012

HSE adalah untuk singkatan Health Saftey Enviroment. Menjayakan aktiviti dalam RED MOOD!

Aturcara bermula seawal 8.30am dengan ketibaan VIPs from RWP, Worley Parsons, INTECSEA's Senior Management and Client Representatives. Kemudian speech dari HSE Manager dan opening speech and launching by RWP CEO, Mr. Roni Adrian. Kami tak sempat sebab tak duduk kat Main Office. Pukul 10am baru keluar dari Vista Tower.

Acara lain.
HSE Talk 1 by ASP Foo. Dalam itenary tak ada part ini so masa kami sampai ASP Foo sedang beraksi. Dia biasa masuk TV jugak dalam rancangan Nasi Lemak Kopi O di TV9.

HSE Talk 2 by Dr. Kamal Affandi Hashim
Title : Dont Be The Next
Dua jam yang best sangat. Akan di kongsikan kemudian.

HSE Talk 3 by Dr Shawaluddin Husin
(Malaysia Occupational Health Doctor)
Title: Office Ergonomics

HSE Talk 4 by Mr Andy Lim Eng Lee
(Safety Protection Academy Consultant)
Title: Fire Awareness Campaign

Selain talk berkenaan keselamatan itu ada jugak pelbagai booth di sediakan. Booth fitness center, herbal life, poliklinik cahaya, JPAM pun ada so boleh daftar untuk jadi sukarelawan kat sini. Terdapat lain-lain booth jugak tapi di sebabkan ramai yang berasak-asak tak dapatlah nak melawat semua booth yang ada. Tidak lupa aktiviti menderma darah yang di anjurkan Pusat Darah Negara. Aktiviti mengambil tempat di tingkat 20, Sunway Tower. Tingkat ini kosong so sangat luas dan boleh menampung semua staff.


 Gegurl from Vista Tower. Semangat nak sertai HSE Day kat main office gigih gi naik LRT weyhhh... 2 of us from Electrical Dept. and others from Instrumentation Dept. Me tetap nak gak bergediks...hahaaa... From left Me, Ina, Kak Ina, Norzie, Siti Ummi dan Maribeth (Filipino).

Me at office lobby. Ada munge-munge segar!

Sampai je kita orang terus collect meals and our token. They are our HSE Day Committee Thangiah from Electrical Dept and Neeya from HR Dept. Banyak betul makanan dan beg-beg kat situ. Kita orang sampai lewat sikit so tuala yang HSE bagi dah habis...uwaaaa...

 Antara booth yang ada. Beratur untuk pemeriksaan kesihatan percuma dari Poliklinik Cahaya. Penat doktor tu.

 Semua memberi tumpuan pada penceramah. The very glamour Kamal Affandi Hashim! Kan Aina dah cakap we all in RED MOOD sampaikan karpet pun merah weyyy...

 Ada yang duduk kat kerusi, tak muat sanggup berdiri paling cool we all siap bersila lagi dengan aman. Sebahagian staff RWP, Worley Parsons dan INTECSEA.

Tujuan utama memberi pendidikan kepada staff tentang Health Safety Enviromental. Ceramah meliputi keselamatan persekitaran berkenaan jenayah, keselamatan tempat kerja dan pendedahan tentang banyak kemalangan melibatkan kebakaran sekarang (salah seorang adik staff RWP baru-baru ini meninggal dalam kebakaran di Ipoh yang meragut nyawa dia, isteri dan anaknya serta orang gaji mereka).

Sorry semua kawan-kawan gambar u all I publish kat blog ni.

You Might Also Like

9 ulasan:

  1. Best nya ada program sebegini. Pakai merah sebagai pembakar semangat dan mood ceria!

    BalasPadam
  2. nampak tambah meriah bila semua berbaju merah.. bagusnya ada program yg macam ni..

    BalasPadam
  3. wah..bestnya..worley parsons ada keje kosong tak? bukan dee..kawan dee..hahaha..

    BalasPadam
  4. kompem tak bosan kan dengar talk kamal afandi??

    BalasPadam
  5. waaa merah semuanya... yeah.... i like red, white n black.. tetiba jer bgtahu warna kegemaran.

    BalasPadam
  6. saya nampak makanannnnn..nyum3..:D on9 awal pagi nih lapar pulak..:D

    BalasPadam
  7. Datuk Kamak Affendy pun boleh tahan kalau memberi motivasi Aina. kakak suka dengar kata-kata dia memang semangat kita naik.. Tak mengantuk punyalah.

    BalasPadam