Waze AEON Mahkota Cheras Salah Tempat

11:06 PG JunAina 11 Comments


Hujung minggu ke Batu 14 Hulu Langat ada agenda yang perlu diselesaikan. Walaupun dapat mengagak tempatnya tetapi khidmat Waze tetap digunakan untuk memastikan perjalanan tanpa gangguan dan kami sampai ke tempat yang dicari dengan mudah.


Usai urusan di situ kami buat keputusan untuk ke Daiso dan yang paling dekat dan satu arah adalah AEON Mahkota Cheras. Entah kenapa hari tersebut otak seolah-olah hilang arah tidak dapat mengingati simpang masuk utama ke sana. Sekali lagi khidmat Wazw di gunakan.


'Turn right' aikkk...kenapa pulak kanan rasanya kalau ke AEON Mahkota Cheras arah ke kiri. Hati berbelah bahagi tetapi setereng kereta tetap ikut juga arahan kiri-kanan dari Waze. Akhirnya kami sampai juga tetapi kami sampai ke AEON Cheras Selatan! Google tak ada pulak Daiso kat AEON Cheras Selatan, terus keluar dari situ ambik Silk Higway dan tanpa menggunakan Waze kami sampai ke AEON Mahkota Cheras dengan selamat.


Kadang-kadang teknologi pun tak dapat membantu adakala jadi semakin susah. Jadi kebergantungan itu janganlah keterlaluan. Saya jarang bergantung dengan Waze kecuali kecemasan. Biasanya kalau memang plan hendak ke mana-mana saya akan google map kawasan tersebut.



Tiba-tiba rindu nak jalan-jalan ke Sabah lagi.

You Might Also Like

11 ulasan:

  1. Tak pernah pergi pun jalan-jalan ke Sabah... =P

    BalasPadam
  2. Itu Aina yg dah biasa ikut jalan di sana. Kalau kena kakak mahu terus sesat-baratlah tak jumpa agaknya.

    BalasPadam
  3. sy dah 6 tahun dah drive nie mungkin ketinggalan psl waze nie..balik nanti cam nak ngendeng2 jgk..tp dulu boleh jer main trial & error tanpa IT help pun..

    BalasPadam
  4. x reti guna waze, makin sesat nnt ha3

    BalasPadam
  5. makcik sampai KL beratus kali pon....dok tak tau jalan situ lah....tu yg pakcik selalu merungut...:)

    BalasPadam
  6. sejak guna khidmat waze, sy jadi burta jalan...suruh lalu sekali lagi mesti tak ingat dah. pening dan sesat.. faktor usia sama , susah nak cam jalan yang jarang lalu.

    BalasPadam
  7. Dah dekat sangat dengan OKje tu Aina.... tp hujung minggu biasalah berkepit ngan Pak Jilap ajelah hehe...
    Cari apa kat Daiso tu?
    OKje biasa pakai google map

    BalasPadam
  8. Takpe sebelum jalan make sure tangki minyak penuh..bagus sesekali sesat ni Aina...nnti ingat..lagi pun adventurous gitu..he..he

    BalasPadam
  9. seperrti jugak kata org GPS tu-Guna Pun Sesat..

    BalasPadam
  10. As-salam aina..

    terasa indah pagi ni dapat tgk gambar laut yang cantik tu.. kat sabah ya?

    saya pun dah beberapa kali terkena dgn waze.. (mungkin silap sendiri kot he..he..) berpusing2 ikut arah yg diberikan tp tak sampai2 juga tempat betul yg nak dituju.. sudahnya cari jalan sendiri aje.. he..he..

    BalasPadam
  11. Waze bukan 100% tepat.. kdg2 gelong kak..farah pernah kena jugak..lain tempat yg nak pi lain yg dia bawak..huhuhu

    BalasPadam