Bila Matahari Menari Mata Mula Berpinar-pinar

5:31 PTG JunAina 9 Comments

Tahun Baru yang disambut dengan seribu rezeki. Bila matahari mula menari dan mata pula mula juga berpinar-pinar tak tahu perasaan apa yang haru di gambarkan. Terasa mahu pitam. Terasa mahu meraung, air mata tanpa di pinta menitis. Entah gembira, entah terharu atau mungkin menyalahkan diri.

Awal tahun yang di sambut dengan kesihatan yang tidak mengizinkan. Gastrik yang teruk, 3 hari tanpa makan dan minum dan akhirnya terlantar sepi di rumah. Menghitung detik dan waktu. Bila kembali menjalankan rutin tugasan hidung pula mula berair, mata sudah tidak mampu dingkat sudahnya menangis semahunya mengenangkan pemberiaNya. Alhamdulillah...aku masih di sini mampu berdiri demi sesuap rezeki untuk anak-anak yang disayangi.

Sakit yang di beri ada ganjaran yang menanti. Sebak yang ada penghujung yang sudah pasti ada senyuman. Mendung yang datang akhirannya matahari akan menjelma jua. Terima kasih ALLAH. Rezekimu ini terlalu nikmat. Akan kutunggu dengan sabar.


You Might Also Like

9 ulasan:

  1. Aina, lpas ni kena la jaga mkn,jgn miss.gastric kalau dh acid naik ke ulu hati..masa tu tk boleh nk crita pedihnya.duduk tk boleh, baring tk boleh,cuma2 kdg2 meniarap ada lega sikit.betui jwbnya trlantaq atas katil dh besa kena dn tau.la ni lbih brhati2.msti mkn.sikit2 tpi kerap..

    BalasPadam
  2. Aina...
    semuga segera sembuhnya...

    BalasPadam
  3. dalam apa jua keadaan..hendaklh rasa syukur tetap padaNya.
    alhadulillah dgn perancanganNya yg Maha adil itu.

    BalasPadam
  4. Sabarlah..Insya Allah dugaan gastric di tahun baru itu, Allah balas dgn imbuhan yg menggembirakan kelak...:)

    BalasPadam
  5. bersabarlah.. moga lebih ceria..

    BalasPadam
  6. Ya Allah..kesiannya akak..moga akak cepat sembuhlah hendaknya ye...

    BalasPadam
  7. nice day :)
    hargailah hari kemaren,
    mimpikanlah hari esok,
    tetapi hiduplah untuk hari ini.
    bagi-bagi motivasinya yaah...

    BalasPadam