Tuhan Lembutkan Hati Dia

12:14 PTG JunAina 20 Comments


Kata Ustaz.


Bacakan doa dan hembuskan dari jauh kepada kawan, bos atau saudara mara yang bersifat bakhil serta kedekut contohnya 'Ya-Allah kau lembutkan lah hati dia agar menjadi pemurah di jalan Mu'. Jangan pulak dok pi hembus depan muka dia kot mau kena penampaq.


Saya naik motor tiap-tiap hari pergi kerja duduk di belakang jadinya saya gunakan nasihat ustaz sepenuhnya. Selepas bertasbih, bertahmid, bertakbir, berselawat dan membaca Surah Al-Ikhlas saya akan doa yang baik-baik buat suami saya dan hembukan dari belakang. Bertawakal dengan Allah, moga setiap doa saya akan di makbul oleh Allah.



You Might Also Like

20 ulasan:

  1. yalah.. hanya doa yang mampu kita lakukan..

    BalasPadam
  2. saya ni selalu lupa.. lepas ni kena ingat ingat selalu//

    BalasPadam
  3. Kak...mcm mana nak hembus? Angin tiup dari depan...nanti kena muka sendiri...hati sendiri yg jd lembut... :)

    BalasPadam
  4. bagus jugak naik motor nie kan..selain merapatkan hubungan dpt jugak tuh jampi2 sikit tuh...hehehe (jampi doa2 yg baiklah kan)

    BalasPadam
  5. InsyaAllah... saya pon nak praktikkan... bertambah ilmu sy hari ni...

    BalasPadam
  6. alhamdulilah....yg depan tekan minyak..yg belakang tekan ayat ye..he..he
    iyalah sebagai usaha..semua nya dengan izin Allah
    sekadar sharing...albaqarah ayat 102 dibca lpas solat..agar rumahtangga kita aman dan semuga tidak bercerai berai..insyaallah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tulahkan nekcik dari dok berangan je sepanajang jalan tu zikir dan doa2lah...

      Terima kasih nekcik, kena carik dan hafal ayat tu.

      Padam
  7. Moga Allah pandang setiap doa doa kita..amin..

    BalasPadam
  8. satu tips yg boleh diamalkan pada boss saya..huhu...

    BalasPadam
  9. AMEEN YA RABB.. dua'a yang terbaik lah kan..

    BalasPadam
  10. InshaAllah semoga doa2 kita yg mengamalkan termakbul

    BalasPadam
  11. Kita berusaha ke arah yang lebih baik..

    BalasPadam
  12. mak saya ajar..
    zikirkan ya latif ya latif

    BalasPadam
  13. So? Ada kesan tak selepas beberapa lama mengamalkan hembusan ni hehe

    BalasPadam
  14. nice sharing....boleh diamalkan..

    BalasPadam