Tip Jimat Untuk Bershopping

5:09 PTG JunAina 10 Comments

Kat pejabat ini kami ada satu group Whatsapp yang tajuknya 'When women talk...hanbag, shoes, dress, food... Nama group yang tak boleh dipisahkan dengan aktiviti kaum wanita. Group ini asalnya untuk oder tudung Neloofar kemudian berkembang ke lain-lain jenama tudung dari semurah Rm10 sehingga beratus, berkembang lagi ke makanan, kasut, handbeg dan sebagainya tetapi setakat kawan-kawan pejabat sahajalah.


Bila seorang mula upload gambar kemudian akan ada yang start oder kemudian seorang demi sorang ikut serta. Maka untung lah vendor perniagaan tersebut dengan wujudnya group Whatsapp seperti kami ini. Alasan paling teguh kami semua bila bershopping 'jihad ekonomi muslim' sebab semua barangan yang kami beli adalah dari barang-barang kepunyaan orang Islam.


Shopping juga mampu meredakan stress bagi kaum wanita, dari bila balik rumah berleter tak henti baiklah redakan stress kat tempat lain. Ekonomi agak lembab sekarang gaji tetap sebegitu mungkin juga ada yang terpaksa dipotong sehingga 10% tetapi keinginan bershopping tetap kuat jadi mari kita sama-sama amalkan tip ini "6 Tips Jimat Cermat Paling Bijak ".





Tip yang cukup bagus untuk menampung perbelanjaan shopping bulanan, lepas berjimat boleh lah guna duit itu untuk shopping tanpa mengganggu duit bahagian simpanan. Jadilah seorang yang bijak.


You Might Also Like

10 ulasan:

  1. Dah tak kerja ni, takdelah nak fikir tentang baju, tudung dan sebagainya... Dulu pun pakai apa yang ada, kalau dah suka berkali-kali pakai hingga lunyai... :)

    BalasPadam
  2. Nekcik dah lama x aktif bab dress ngan hbags ni ...alhamdulilah da pencen. ...paki jerlah apa yg adooo
    Tang makan tu kalahlah jugak...da tua ni nak makan sedap pulak ha..ha

    BalasPadam
  3. zaman GST ni kena beli brg2 yg patut je..

    BalasPadam
  4. memang shopping dapat melegakan stress sikit le

    ati pun dapat shopping yg murah2 mcm pin tudung pun ok or window shopping pun dah cukup..hehe

    BalasPadam
  5. memang zaman sekarang kena bijak berbelanja..tak boleh ikut org..tp yg bagusnya ada groip whatsapp camni tolong org berniaga kan.kawan2 kita jugak.hehe

    BalasPadam
  6. betul tu kak...2016 ni tahun yang getir...kena fikir jalan utk cari side income dan kena lebih berjimat cermat..

    BalasPadam
  7. Terima kasih tips ini... selamat hujung minggu... lama tak singgah sini.

    BalasPadam
  8. Ait... bila nak buat entri adik kawen ni..tak sabo.. he he

    BalasPadam
  9. betul tu kak , gaji suami kena potong 10% sy yang stress heheheh soping best

    BalasPadam
  10. Hihi....soping dan wanita berpisah tiada katanya

    BalasPadam