Burung Kakak Tua

3:21 PTG JunAina 16 Comments

Burung kakak tua
Hinggap di jendela

Photo credit


Nenek sudah tua
Giginya tinggal dua




Mama....!!! Kakak tak mahu jadi tua!
Mama tepuk dahi.
Baru nak layan perasaan (konon-konon tengah ujibakat Mentor6)
Masa tu kakak kecil lagi. Baru dapat mulut so macam-macam nak disoal. Macam-macam juga ayat-ayat yang keluar dari mulutnya.
Masa terlalu cepat berlalu rasanya. Seminggu lagi dah bakal berpisah dengan mama. Pasti mama rindu sangat sama kamu. Sunyilah rumah bila tak ada lagi orang nak menjerit-jerit bila kena cuit.




You Might Also Like

16 ulasan:

  1. gigi dua takpe, masih boleh senyum

    BalasPadam
  2. hehe takpe.. tua tu lebih dekat dengan Allah
    :)

    BalasPadam
  3. Aina... kakak percaya yg Aina akan rasa seperti yg kakak rasa sekarang. Aduh... segalanya serba tak kena kalau di rumah rindunya samapai keluar airmata. Masa di tempat kerja ok sikit...

    BalasPadam
  4. wah dah besar ye anak JunAina, nak ke mana dia tu?

    BalasPadam
  5. Salam, takpe.. nenek dah tua pun cantik lagii..

    BalasPadam
  6. mula2 hepi, pastu sayu.

    masa mmg sgt pantas berlalu.... :,

    BalasPadam
  7. adeih...dah nak frust, baru jumpa kotak komen...

    nak komen apa ek? gosok gigi 3 kali sehari eeeh...heheh

    BalasPadam
  8. huhuhu.... suspen betul bila baca satu persatu, di mulakan dengan lagu masa kecik2 dulu.

    BalasPadam
  9. Assalam,
    Cute ler burung kakak tua tu. Masa mamawana kecik2 dulu pernah emak abah bela sekor burung kakak tua yg jinak dan peramah. Riuh rendah rumah dgn suaranya. Masa kecik2 juga rasa tak sabar nak dewasa. Dah dewasa tak sabar nak tunggu anak2 Graduate, kawin dan dapaat cucu. Ihiiikksss.. Last sekali kita semua pun akan tua. Mudah mudahan usia tua yg sihat dan ceria dgn amal solleh.

    BalasPadam
  10. Sekali sekala takda bebudak pun syok gak. Rasa aman plak. hehehe

    BalasPadam
  11. comelnya anak mama.. dah membesar anak gadis mama ni yaa... comel

    BalasPadam
  12. budak-budak pun takut jadi tua..apatah lagi kita nikan..hehehe

    BalasPadam
  13. Tengah feeling dengan pantun.... tarik hand brake terus...

    BalasPadam