Alexa Ranking Rider Sejati Selepas 5 Tahun

9:31 PG JunAina 16 Comments




Blog saya sudah menjangkau 5 tahun dan baru hari ini saya terdetik untuk check 'Alexa Ranking' blog ini, sebelum ini pernah mendengar tetapi tak pernah mengambil tahu. Saya tidak mahir dalam peri pentingnya kedudukan 'Alexa Ranking' tetapi dari pembacaan akhirnya banyak membantu pemahaman.



 Nak gelak pun ada tengok. Ranking 22,574 di Malaysia. Inilah akibatnya bila orang buat blog kita nak buat blog tapi tak nak gali ilmu.

Kenapa kedudukan di Alexa Ranking penting kerana ia mempengaruhi kekuatan blog kita sendiri. Semakin mengecil angkanya semakin baik kedudukannya dan semakin kukuh sesuatu blog. Saya tidak mahu mengilas lanjut bagaimana untuk meletakkan blog antara yang terbaik di Alexa Ranking sebab itu bukan bidang saya, banyak blog lain boleh dirujuk. Jadi jangan tanya kenapa blog tak boleh berkembang, kenapa tidak boleh menjana pendapatan dari blog kalau begini gayanya kedudukan Alexa Rankingnya.


You Might Also Like

16 ulasan:

  1. Ranking nie mmg suka naik turun.. nak maintain tue susah.. tambah2 kita nie part time blogger jer..hehehe =D

    BalasPadam
  2. hmmm tak nak expect lebih2 lah ranking nie..tau yg blog kiter nie tak pemes pun kan...:)

    BalasPadam
  3. haishh.. nak kena check jugak ni alexa ourkizuna.. hihihi..

    BalasPadam
  4. hehehe ok lah tu kak... work hard to get small figure of alexa ranking :D

    BalasPadam
  5. hahaha...kalau saya..rankingnya agaknya lagi teruk kak..

    BalasPadam
  6. saya tak pernah check rasanya....nak try check la...hahaha

    BalasPadam
  7. Ada satu lagi....page rank...aku tak tau kaitannya dgn traffic...

    BalasPadam
  8. Pakngah tak pernah check sebab tak tahu caranya ..

    BalasPadam
  9. LIEYA TAK TAU pun kak pasal alexa2 nie...akak up entry ni baru lieya tau ...tu sibuk dok cek jugak nie heheheeh alaa blog lieya yg biase2 ni sah2 le corot2 nombornyer heheheeheh

    BalasPadam
  10. "kalau itu bukan tujuan kita blogging kenapa mau digali dalam sangat..buat pening ja ; selesa dgn apa yg ada..." *ni cakap2 org x bagi semangat ...tp ilmu tu penting kalau takmau ambik banyak , sikit pon jadi la..

    BalasPadam
  11. Saya pun buat tak taw jer kak.....apa ke menda kepentingan nya tah....??

    BalasPadam
  12. Ada setengah orang tak ambik kisahpun ranking alexa ni kan kak. Kalau buat blog suka2, biarkan je semua tu.

    BalasPadam
  13. takpe aina..janji blog kita ada pembaca setia ala2 secret admirer gitu..hee

    BalasPadam
  14. xpe kak usaha tgga kejayaan

    BalasPadam
  15. Hehe...okje pun teringin gak nak tau rank blog sendiri JA .......nak cuba sat!

    BalasPadam
  16. Rank tu akan berubah2 kak....x per just work hard je...

    BalasPadam