Penyegar RamadhanTeh Bunga Ros

1:16 PTG JunAina 14 Comments




Ramadhan yang panas dan kekadang berjerebu memang nikmat kalau dapat minum minuman berais bila berbuka puasa. Bagi saya memilih air panas untuk mengelakkan keletihan berganda selepas berbuka. Air pilihan adalah 'teh bunga ros'. Kewangian bunga ros yang sangat lembut dan menenangkan. Di kala kita mula minum kewangian itu menusuk hidung kemudian terus menerjah ke dalam mulut menjadi terapi yang memberi ketenangan.


Penyediaan cukup mudah. Masukkan dua kuntum 'teh bunga ros' ke dalam air panas, biar seketika sehingga kuntuman bunga agak berkembang. Jika suka masukkan gula. Nikmatilah teh dengan keharuman yang menenangkan, terasa seperti berada di SPA dengan haruman aromaterapi.


Saya telah jatuh cinta dengan teh ini sejak kali pertama mencubanya. Boleh juga dicampukan dengan chemomile untuk rasa yang lebih memikat atau lain-lain teh yang terdapat di pasaran.



You Might Also Like

14 ulasan:

  1. wow... cam menarik jer akak teh bunga ros tu

    BalasPadam
  2. mana nak dapek teh bunga ros tu kak? macam menarik je.. apa kelebihannya ?

    BalasPadam
  3. Amboi JA....ni mmg real punya bunga Ros jemur sendiri ke ?

    BalasPadam
  4. Tak pernah minum la Aina...rupa air tu takde le tukar warna kut kan..

    BalasPadam
  5. mahap.... chemomile tu hapa...?

    BalasPadam
  6. so akak memang tak minum air sejuk? aduhhhhh..susah banget saya nak buat camtu, especially bulan puasa ni...hahahaha

    BalasPadam
  7. Ini baru betul-betul minum teh ros bukan teh cap bunga ros ye Aina..

    BalasPadam
  8. Memang sedap berbuka dengan teh bnga ros macam ini.

    BalasPadam
  9. 1st time tahu pasal teh bunga ros nie kak..hehehe.. boleh beli kat mana.. nak try jugak..=D

    BalasPadam
  10. mana nk cari teh bunga rose nih kak... dana pun pilih minum air panas... pilihan kami teh lipton perasa stoberi... rasa mcm segar gitu... 2cwn pun tak ckp hehheheh

    BalasPadam
  11. Semua jenis ros? Tak beracunkah?

    BalasPadam
  12. nmpak sedap.msti ada khasiat utk kecantikkan kan Aina?

    BalasPadam
  13. bagusnye akak tak minum ais pun utk berbuka...lieya ni ade bace takleh amik ice tapi tu laaa berbuka tetap cari ais...adoi tak kuat iman betul...tapi mmg lega badan kalo berbuka ngan air panas atau suam kan kak...minum ais ni bisa2 badan...

    kak lieya tak tau pun ade teh bunga rose nie...teruja plak tgk....mane nak cari kak yeak....

    BalasPadam
  14. Menarik ni..org2 ug stress bagus minum ni kak...

    BalasPadam