Ku Cari Pengganti

3:52 PTG JunAina 21 Comments

Usia dah bau-bau 40an. Kulit muka dah mula sensetif. Salah guna produk kulit muka jadi luka-luka. Kena angin pedih, kering duduk dalam aircon pun pedih. Dulu cuba produk Tia Emilia, tak sesuai. Di nasihatkan berhenti gunakan apa juga krim kat muka termasuk bedak. Kesian. Pergi kerja macam orang baru bangun tido. Tiga bulan macam tu.

Mencuba produk Sari Ayu bila kulit muka dah stabil. Sesuai mungkin sebab alami tetapi masalah lain pulak timbul. Black head pulak.

Hari ini try beli Safi Rania. Hari tu dah try, nampak macam ok tiada kegatalan atau merah-merah pada kulit muka. Harap akan serasilah. Kita tunggu kesannya lagi tiga bulan.

Bukan nak kulit seputih dan secantik Era Fazira coz kita memang tak cantik. Cuma nak jaga jugak le yang tak cantik jangan jadi pulak macam hantu pulak...ngeeee...

Inilah dia pengganti yang dicari. Hanya mencuba pelembab dan krim kecantikan dan yang lain-lainnya akan menyusul nanti mengikut kesesuaian barangan pada kulit.


You Might Also Like

21 ulasan:

  1. Kakcik juga yang tak pandai nak jaga muka dengan krim2 ni. Cuma sesekali pergi buat facial kat salun je. :)

    BalasPadam
  2. salam singgah

    mmg ia pun bila umur dah msk 30an ni semua nampak (kedut) macam dah tua sgt

    saya pun pakai safi rania, adalah nampak beza sikit..

    dah follow jom follow back
    qhaifanurin.blogspot.com

    BalasPadam
  3. "ya lah aina,artis tu mmg dah cantik kan pakai apa pun nampak cantik jer...syarikat produk kecantikan berebut2 nakkan diorang jadi duta..tp kalau kita pakai, muka jadi putih gebu macam diorang tu kan baguss..~salam syawal.."

    BalasPadam
  4. Darah kita mempengaruhi kesesuaian produk gak kak...Kena amik supplement atau jamu utk cuci darah...Mgkin dlm badan kita byk toksin...

    BalasPadam
  5. orang pempuan kena jaga kecantikan tau.. biar pun dah kwin utk jaga hati suami. ehe

    BalasPadam
  6. salam pagi jumaat buat kak aina..
    wah!!
    ayu pun dalam langkah berfikir nak tukar produk muka..
    nak try lah..
    thanks syer ya. alah...
    bukan nak cantik bagai, tapi nak sentiasa nampak bersih tanpa cela.. kan>

    BalasPadam
  7. kulit akak sensitif ek? try la pakai bedak ronasutra...pakai lepas pelembab..

    BalasPadam
  8. aina pun guna pelembab je...facial kat rumah belum pernah gi salun...

    BalasPadam
  9. Qhaifa...salam dan terima kasih sudi ikut saya...

    sekarang nak try safi rania pulak, penggunaan biarlah sesuai engan usia. kita tunggu lagi 3 minggu...

    BalasPadam
  10. Kesihatan dari dalam lagi banyak membantu.. Dalam blog WuMing banyak petua... Pi laa cari tengok... mana tau berkesan...

    BalasPadam
  11. itulah kak pia...kita ni kalau pakai dah habis sebaldi tak dernya jadi kulit macam depa...

    kalau kita dah jadi macam depa kita jadi artis le pulak...hahahaa...

    BalasPadam
  12. cik shinju...

    suppliment tu macam ubatkan...ermmm itu yg berat...hahhaaaa...

    nanti kak aina cari yg bersesuaian dengan kak aina...

    BalasPadam
  13. ema sekadar pencuci muka yg campur2..huhuhuh

    BalasPadam
  14. arwah mak mertua saya dulu pakai bedak sejuk je .. tapi anak dia tak nak pulak !

    BalasPadam
  15. ayu...ramai yg kata SAFI RANIA ni bagus. kak aina pun sekadar mencuba...

    bukan nak cantik macam artis tapi cukuplah bila suami tengok tu dia tersenyummmm...

    BalasPadam
  16. GB...

    dulu2 masa muda2 ok saja. sekarang bial dah bau2 40an ni macam2 pulak kulit ni. Try prdoduk mahal pun sama tak sesuai...

    nanti kak aina cari ye produk ronasutera ni...kena test kat kulit sikit. kalau ada rasa gatal2 or pedih confirm tak leh pakai...

    BalasPadam
  17. Wu-Ming...

    banyak petua2 lama memerlukan komitmen yg agak tinggi. dalam keadaan masa yang tidak mengizinkan hanya petua2 yg simple je boleh dibuat...

    BalasPadam
  18. mamaEma...semakin meningkat umur kulit semakin banyak kerenah. lebih baik jaga dari awal. cam kak aina ni dah menyesal coz dulu2 sabun lux pun tak kisah cucui muka...hahahaa...

    BalasPadam
  19. Tuan Haji...

    Org zama sekaran ni nak buat bedak sejuk pun tak tau inikan pulak nak pakai. Mak Ngahnya balik obesea upgrade le sikit...

    BalasPadam
  20. x kesah la pakai produk apa yg penting kita tau jg kebersihan diri..tu yg paling penting.kalu muka cantik tp badan ada bau...warghhh

    BalasPadam
  21. kak aina kita pun dh cuba..hu2 xsabar nk tunggu 1mth so far serasi la..ramai yg suggest if age dh start 3series. he3

    BalasPadam