Dulu dan Sekarang

1:27 PTG JunAina 13 Comments

Dulu mula2 dicampakkan ke Besut, Terengganu utk sambung belajar terasa hilang nyawa mak aiii jauhnya...
Sekarang...rindua-rinduan la pulak bila lelama tak pergi ke Terengganu (satar Kuala Besut bestttt...tapai goreng lagi best...)

Dulu bila Ketua Jabatan koyakkan tawaran menjalankan latihan praktikal di tanah kelahiran aku menangis sampai bengkak mata...
Sekarang...ehhh balik duduk kat kampung nanti nak kerja apa pulak boleh ke aku nak sesuaikan diri nih (sambil garu2 kepala...)

Dulu nak kerja kat KL berulang pulak dari Kajang terasa jauhhhhnya...
Sekarang...ehhh...rumah aku kajang je mana ada jauh 40 minit je merempit ayu cam aku...

Dulu tak beranilah nak kerja company besar-besar pulak tu kerja dengan mat saleh dan segala bangsa yang sepatah haram tak tau cakap Melayu tu...
Sekarang...haaa...padan muka depa biaq depa ternganga bila aku cakap Melayu balik dgn depa (duduk kat Malaysia pandai2lah belajar bahasa kan?)

Dulu selalu mok-mek mok-mek(perkataan org Perlis nih yang bermaksud lebih kurang mengomel) belakang mak...
Sekarang anak-anak le pulak buat kat ceq...waaaaaa...

Dulu...kalau nak kawin tak mau le kawin org jauh2 biaq le dapat orang tempat sendiri...
Sekarang padan muka kawin dengan orang Bota nasib baik bukan orang Boston...

You Might Also Like

13 ulasan:

  1. hehe...adakalanya apa yg kita rasakan terbaik..bukan la baik tuk kita... :)

    BalasPadam
  2. Assalam Aina..memang jauh beza..dulu dan sekarang..

    BalasPadam
  3. hehehe.. banyak nye kenangan suka dan duka kak Juen ni...
    tu lah kan, bila kita teringin nak kan sesuatu mesti tak dapat.. ada yang kita tak nak, itu pula yang kita dapat... ehehe

    selamat malam kak Jun

    BalasPadam
  4. nabilah...apa yang kita ada sekarang itulah yg terbaik buat kita. alhamdulillah...

    BalasPadam
  5. kak erna...

    dulu muda, kudrat banyak...sekarang sikit2 dah semput...

    memang banyak sgt bezanya...

    BalasPadam
  6. Cikgu...

    umur dah banyak. kenangan pun banyak. uban pun dah bertambah kat kepala...

    BalasPadam
  7. seronok juga bila dibeza-bezakan...

    BalasPadam
  8. 40 minit... jauh jugak tuu.. WuMing cuma 25 minit saja..

    BalasPadam
  9. Dulu tengok komputer dok sangka tv, skang ni dok usung merata komputer dalam beg sandang sambil merempit ayu. Pastu pasang lagu plak kat telinga! perhhhh ayuuuu!

    hehehehe

    BalasPadam
  10. haha .. biasala tu . pengalaman mematangkan kita...best la kalau banyakl benda kita dapat rasa ..

    BTW .. salam kenal yea... :)

    BalasPadam
  11. memang seronom mamaema...teringat zaman muda2...

    BalasPadam
  12. WuMing...40 minit merempit ngan kriss buruk tu, kalau ikutkan tak le jauh...merempit ayu pulak tuuuu...ahakss...

    BalasPadam
  13. hahahaaa...betul3 tu kak azie...

    dulu komputer gedabak atas meja la ni kepit2 ja...

    BalasPadam