Buli Sampai Meninggal

12:17 PTG JunAina 4 Comments

Al-Fatihah buat arwah, seorang anak  di Sekolah Menengah Kajang Utama yang di pukul sehingga koma dan di masukkan ke ICU. Pengakhiran sebuah derita beliau meninggal dunia sehari lepas. Buat keluarga arwah sabarlah menahan dugaan maha berat ini, Aidilfitri yang bakal menjelma telah pincang dengan kehilangan seorang ahli keluarga.

Menurut guru sekolah kebangsaan tempat anak bersekolah, murid ini ternampak seorang budak telah dibuli dan akhirnya dia turut menjadi mangsa. Di pukul tanpa belas kasihan oleh sekumpulan budak yang lebih dewasa atau lebih tepat GENG yang juga bersekolah di sekolah yang sama. Apa yang mampu di lakukan oleh seorang budak berusia 13 tahun sekiranya telah di pukul sebegitu?

Bertapa mereka terlalu berani sehingga sanggup memukul di jalanan, mungkin di sebabkan kebanyakan penduduk bekerja jadi kejadian ini tidak disedari. Sehingga tahap ini ianya bukanlah lagi masalah disiplin tetapi telah melibatkan jenayah. Yang pergi tetap tak akan kembali, yang tinggal harus tabah terus mengharungi. Bukan sahaja buat keluarga mangsa tetapi juga keluarga yang membuli! Sedikit sebanyak terpalit cerita pahit dalam hidup mereka terutama pandangan serong masyarakat terhadap mereka.


You Might Also Like

4 ulasan:

  1. moga yang memukul tu dapat pembalasan yang setimpal..

    BalasPadam
  2. al fatihah
    mana mana je ada kes buli ni
    pasal apa jadi gitu kan?

    BalasPadam
  3. al-fatihah utk arwah..

    budak2 skrg huhuuhuhh..advance

    BalasPadam