Telan Mati Emak Luah Mati Bapak

6:42 PTG JunAina 10 Comments



Petang-petang macam ni dapat satu email...
Boleh buat gugur jantung.
Mendayu-dayu merayu.
Mengadu nasib.
Meluah masalah.

Akhirnya masalah dia...
Jadi masalah kita untuk difikirkan.
Bercerita dengan Pak Tuan...
Ampunnnn...
Mau Cik Puan kena sergah nanti.
Akhirnya sendiri makan hati.

Nak di luah mati emak ditelan pulak mati bapak.
65k bukan satu atau dua angka tapi 5 angkanya.
Memang sekadar pinjam nama tapi kalau dia tak bayar...
alahaiiiii...padan muka Cik Puan...
Korek lubang sini untuk kambus lubang kat sana...
Dua-dua pun namanya hutang!

Berkawan...
Baik tapi bukan best friend.
Kenal baru setahun dua...
Cuma teman tapi mesra...
Bertegur sapa bila berjumpa...
Beramah mesra sekali-sekala...
Tetapi perlukah kita menjadi terlalu baik?



You Might Also Like

10 ulasan:

  1. SALAM,
    OLEH KERANA PERKARA INI, JIKA BERLAKU SESUATU HAL, KELUARGA AKAN TERLIBAT ...... MAKA ELOK DIBINCANG TERLEBIH DAHULU DGN HUSBAND. TANYA SETUJU ATAU TIDAK? APA SAJE KEPUTUSAN YG DIAMBIL NANTI ADALAH MERUPAKAN KEPUTUSAN BERSAMA (KELUARGA). INI PANDANGAN PERIBADI LF (MUNGKIN BETUL, MUNGKIN SALAH). WALLAHUA'LAM

    BalasPadam
  2. selamat malam aina..
    gitulah kan kak...

    bukan kita tamo tolong,masalhanya kita pun ada masalah sendiri..
    kalau 2-3ratus masih memadai.. kalau beriban tu..adoi....

    memang sangat susah hati

    BalasPadam
  3. banyak tu 65k..buat baik berpada2 taw..

    salam kenal dari saya..

    BalasPadam
  4. rasanya amount tu pun cukup besar risikonya.. & dh terang2 akak tau hubby memang x kan setuju. Jgn kan kawan baik, adik beradik pun kdg2 kita x blh jamin dia takkan kenakan kita.. Tolong la sekadar yg mampu. Jgn tolong sesuatu yg di luar kemampuan kita, nanti susah tu akan berbalik pd kita

    BalasPadam
  5. niena igt puisi tdi :D

    erm.. bla wat pnjaman best..dpt duit bnyak tpi bla nk mmbayarnye tu...kalo mampu xpe kalo tdak? jenuh nk korek sana sini.. hamik..


    p/s: cuba mnjadi yg terbaik :D

    BalasPadam
  6. salam aidiladha sis,

    Amy sekarang sedang berlajar untuk tidak mudah cair dengan pujuk rayu kawan2 , hubby dah tegas dengan amy bab nie sebab dah selalu sangat terkena..macam akak cakap masalah dorang boleh mengheret kita sama , x pasal2 kita turut fikirkan masalah dorang...amy dah serik sangat

    BalasPadam
  7. Oh! janganlah... fikirkan 'kesan-kesannya' untuk jangkamasa panjang...

    BalasPadam
  8. bab duit ni..hmm...

    adik beradik pun boleh terputus hubungan akbat duit...ni kan pula cuma kenalan...

    kalau sy...sy mmg takkan bagi...bab duit ni tak boleh di pandang ringan..lagi2 dgn jumlah yg besar..

    BalasPadam
  9. tak payah la kak. bahaya nanti. adik beradik sendiri pun belum tentu kan? kalau die tanya, ckp je akak nak pakai duit utk hal keluarga. anak2 makin membesar ke. die pasti boleh faham.

    BalasPadam