Lempeng Nestum

11:25 PG JunAina 12 Comments

Pagi ini singgah di CitarasaRinduan, tuan rumah sediakan sarapan menyihatkan Lempeng Oat. Teringat pula menu sarapan yang entah bila. Selalu buat lempeng kelapa je tetapi bekalan kelapa tiada pulak kat peti ais jadi buka almari ternampak nestum, capai dan terus je masukkan dalam tepung yang sudah dibancuh seta tambah sedikit gula.

Jom kita layan...


Cicah pulak dengan kuah sardin lebihan makan malam, tak berlaku pembaziran kerana kuah sardin tu habis jugak akhirnya. Walapun buat lempeng anak-anak tetap dengan permintaan dia orang coz kebiasaannya hujung minggu sarapannya agak berat, permintaan yang tak boleh ditolak adalah nasi lemak masakan mama. Macam mana sibuk pun hujung minggu mesti masak nasi lemak.


Apapun hujung minggu adalah masa terbaik untuk bersama anak-anak. Melayan kerenah dan kehendak-kehendak mereka selagi tidak melampaui batasan. Hari biasa kita sibuk di pejabat dengan tugasan yang tak pernah habis, balik kerumah masih sibuk dengan urusan rumah pula. Masa beginilah Aina gunakan sebaik mungkin supaya anak-anak tidak mencari dunia luar untuk berkongsi kisah suka duka mereka.


You Might Also Like

12 ulasan:

  1. lamanya tak makan lempeng...teringin zmn kanak2 dulu, mak selalu buat..

    BalasPadam
  2. sedap tak? tak pernah lagi mencuba lempeng nestum. nanti nak kena cuba gak nih

    BalasPadam
  3. nyum2..nestum cma suka minum & mkn..tp lempeng versi ni x penah cuba lg..

    bole la try.. :)

    BalasPadam
  4. ada dah resepi untuk hari minggu ni.. ;P

    BalasPadam
  5. nestum tak pernah pun beli...huhuh

    BalasPadam
  6. Salam Jun, ringkas dan nampak mecam lempeng biasa saja tapi tentu rasanya berbeza.. apa pun air tangan mama tetap istimewa..

    BalasPadam
  7. mmmm..lamanya tak makan lempeng...

    boleh try gak ni... :)

    BalasPadam
  8. sedap plak tgk cicah dgn sardin..dl kecik-kecik selalu jg makan

    Thanks Yuyu Zulaikha Sebab Sudi Makan Bersama

    BalasPadam
  9. nak kena cuba resepi baru ni.... x pernah cuba lagi

    BalasPadam
  10. Wow..umah Kak Aina dah berubah wajah...Terliur nengok lempeng tuuuuuu...buatkan,leh? ;p

    BalasPadam
  11. Aina..hari ni tak dapat nak melayan buat sarapan berat..letih semalam tak hilang lagi

    BalasPadam