Mentaliti Kelas Bawahan

10:12 PG JunAina 12 Comments

photo credit : google


Kenapa hanya Malaysia yang terkena tempiasnya. Setiap isu berkaitan Malaysia akan timbul provokasi melampau waima dalam perlawanan bola sepak sekali pun. Di Arab Saudi pembantu rumah INDONESIA dibunuh dan dibuang di dalam tong sampah tidak ada pulak tunjuk perasaan di kedutaan dan tiada juga tindakan menghina kerajaan Arab Saudi.

Double standard atau memang ada UDANG DI SEBALIK MEE. Mungkin juga ada pihak tertentu MENANGGUK DI AIR KERUH!

Isu lapuk tetapi sebagai Rakyat Malaysia aku tetap marah kerana rakyat mereka hidup senang di negara kita. Makan beras subsidi, gula subsidi, petrol subsidi dan macam-macam subsidi yang sepatutnya menjadi hak rakyat Malaysia sahaja. Setelah MADU KITA BERI APAKAH PATUT DIBALAS TUBA?

You Might Also Like

12 ulasan:

  1. Hakikat sekarang bagai bara dalam sekam Aina... nampak baik saja tapi api membara di dalam. Sebab itu isu kecik diperbesarkan...

    BalasPadam
  2. yer....sebagai anak malaysia, saya juga turut marah. memang betul... mentaliti mereka jauh lebih rendah...

    BalasPadam
  3. Mereka tak ubah bagai beruk mendapat bunga. :(

    BalasPadam
  4. Salam Jun
    akak pun hangin gak satu badan bila isu ni dibesar2kn..tenguk org indon pun rasa kecik je...lebih2 lagi ms bolasepak dulu...geram betul

    BalasPadam
  5. memalukan...padahal negara sesama Islam

    BalasPadam
  6. Sedih dan geram bila kita diperkota katekkan berbagai rupa.

    Entah2 orang2 ni tak tau pun Malaysia ni kata mana.

    BalasPadam
  7. mmg rasa sakit hati.. maaf kata, mereka cukup tidak sedar diri..

    BalasPadam
  8. sakit hati tgk pic mcm ni..
    mentaliti dorang bukan down
    tp "something wrong"
    @_@

    BalasPadam
  9. Depa bukan Islam kut.. awat bogel cam beghok makyeh...

    BalasPadam
  10. Awat depa macam beghok makyeh. Jahiliyyah betoi...

    BalasPadam