Bicara Tentang Hati

10:13 PG JunAina 19 Comments

 
Sekadar ganbar hiasan. TQ enche.google. 

Kata orang hati wanita sukar di duga...
Tenang di luar berkocak di dalam...
Kata orang juga hati wanita sukar di baca....
Entah apa yang di fikir entah apa yang dirasa...
Ada juga orang berkata hati wanita mudah rapuh...
Kekadang tidak berpijak di bumi yang nyata.

Bagi mereka hati wanita mudah tersentuh...
Jiwa dan hatinya mudah terusik, terlalu halus...
Bagi mereka juga sekeras hati wanita umpama kerasnya kerak nasi...
Disiram-siram lembutlah ia...

Namun mereka terlupa...
Hati wanita juga
Tak bisa di usik apatah lagi terusik...
dan...
Ada ketikanya hati wanita bisa menjadi sekeras kerikil...
Menjadi sedingin salju...
Membeku...
Dan selepas itu tiada lagi kata-kata maaf bisa dilagukan!

You Might Also Like

19 ulasan:

  1. ohh!!!! sungguh touching...
    hati manusia tuhan saja yang tahu... :)

    BalasPadam
  2. Hati wanita umpama kaca....mudah tercalar walaupun tidak terluka..:(

    BalasPadam
  3. ahaa..betul tu..dgn kata lain sensitip..hehe

    BalasPadam
  4. setuju tu kak... :)

    hati wanita boleh menjadi selembut lembutnya...dan juga bleh menjadi sekeras kerasnya..

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    AUTOMATIK PING BLOG

    BalasPadam
  5. MDL...

    itulah pasal tudung pakai warna-warni agaknya hati pun berwarna-warni jugak kot, macam rambut yang di kaler...hahahaaa...

    bila terhempas berkecailah ia...azzey kalau hati bak kaca k.aina simpan dipeti besi agar tak ada yang menduga...

    BalasPadam
  6. Thanks ya bunga sudi singgah...membaca jambatan ilmu...hikhikkk...

    very2 sensetip nurkas...kena tegur sikit mulalah menjeruk rasa, menyulam air mata...

    pesanan penaja : so semua lelaki kenlah berjaga-jaga jangan sampai hati wanita membeku ya nabilah...

    BalasPadam
  7. Kadangkala kita sendiri tidak mengerti kehendak hati kita...

    BalasPadam
  8. perghhh.. pandai ko berkarya nih.. mendalam btul maksudnya..

    BalasPadam
  9. hehehe....tak berani kawan nak komen.

    BalasPadam
  10. Hati perempuan memang sensitif tambah lagi kalau dah berumur.

    BalasPadam
  11. assalam

    bicara yang amat dalam maknanya...sob3..

    BalasPadam
  12. sangat menyentuh hati..ini membuatkan saya semakin menjunjung tingi wanita di kalangan saya iaitu ibu, isteri dan adik2 saya..terima aksih ya

    BalasPadam
  13. k.cik...sebab tu selalu beremo tak tentu pasal, bila kena tegur sikit masuk bilik nangis. kadang2 anak2 buat perangai pun nangis...hehehee...

    susahkan Amy nak nilai hati kita nie...

    sicko...kalau pandai berkarya ceq dah jadi penulis tetapi sebab pandai sikit2 je so berkarya kat blog je...hahahaa...

    thanks coz singgah ye...

    BalasPadam
  14. eelebor...komen le takkan takut kot...hehehee...

    kak zai...
    aina senstif pada orang tertentu je, emak dan suami kalau tegur je mesti meleleh.

    thanks assyira...jgn sedih2 nanti aina tulis yang best2 laks...

    sahrom...saya suka comment awak. mereka selayaknya di sayangi...

    BalasPadam
  15. hati.. berhati hati bila ia berkaitan hati. ia boleh menjadi apa saja di luar jangkaan

    BalasPadam
  16. As salam. dtg jenguk pg2 ni...

    BalasPadam