Derita Cinta

9:15 PG JunAina 19 Comments

Bertahun-tahun yang lalu mereka sepasang kekasih yang pernah berjanji untuk mengakhiri hunbungan dengan sebuah perkahwinan. Sebagai manusia kita hanya mampu merancang tetapi Allah (s.w.t) juga yang menentukan. Di takdirkan tiada jodoh antara mereka. Kehadiran orang ketiga berjaya mencairkan hati si dara dan si teruna menaggung kekecewaan yang sarat.

Selepas bertahun-tahun tanpa khabar dan berita dengan takdir Allah mereka kembali berjumpa tanpa disangka. Masing-masing telah berkeluarga. Bermulalah tunding-menunding dan salah menyalahkan antara satu sama lain. Sehingga satu peringkat mereka terasa seperti anak kecil yang saling bercakaran.

Pertengkaran membuatkan si lelaki telah meluahkan segala isi hatinya yang boleh membuatkan hati seorang wanita tergugat.

"Kasih, sayang dan cinta abang tak pernah berkurangan walaupun sedikit. Tetap sebegitu dulu, kini dan selamanya. Tiada sesiapa pun dapat mengisi kekosongan ruang itu."

Titik.

Sayangnya hatiku telah dimiliki. Walau kenangan itu sentiasa bermain-main dan mempermainkan aku seharusnya kita berdiri di bumi yang nyata. Simpanlah ia sebagai kenangan kerana kasih sayang aku hanya miliknya kini!.


Aku sayang budak kecik ni melebihi dari aku sayang bapaknya...opssss... Tak pasal-pasal ada yang kecit hati pulak, karang merajuk tapi mudah je nak pujuk...hehehe. Love u 2 abah Hikram....love u so much...

 

You Might Also Like

19 ulasan:

  1. Anggap saja ianya bagai rencah yang memberi rasa pada kancah kehidupan. :)

    BalasPadam
  2. alamakkk touching nya entry akak hari ni...huhuhuuuu

    BalasPadam
  3. uihh jun.. terpana jap baca..tetiba lak teringat kisah silam.. heheheh... harus pak tuan sentapp, kekeke..

    BalasPadam
  4. heheh..penuh dengan aura chenta. boleh rasa okeh! ;D

    BalasPadam
  5. salam..

    rasa cinta yang ada dalam hati kita tidak mungkin menipu. mungkin dia tidak sempurna tapi dialah pelengkap hidup kita.

    BalasPadam
  6. dah family.. so, mesti lbh syg family kita kan :-)

    BalasPadam
  7. kena sayang semua...hehehe

    BalasPadam
  8. buat apa dikenang barang yang dah jadi milik orang..daripada mengeluarkan statement yang boleh menggegarkan rumahtangga orang lain lebih baik berdiam diri.. tak perlu tuding menuding menyalahkan sesiapa..semuanya adalah ketentuan ilahi kan..

    BalasPadam
  9. hadirnya orang ke 3....
    aduh luluh hati dengarnya, moga ada sinar kebahagian...

    BalasPadam
  10. Kalau ada kebaikan tidak salah kakak rasa tapi kalau masih ada rasa 'tidak boleh' yg bersisa terpaksalah terkorban kasih dan sayang yg ada.

    Anak-anak semua semua org pun sayang Jun...

    BalasPadam
  11. Jgn di buat hal! kenangan lama, biarlah tinggal kenangan :)

    BalasPadam
  12. kenagan yang lepas itu hanya sejarah

    BalasPadam
  13. alalala... akak ke yang dimaksudkan dalam entri ni?? hehehe..

    apa pun, simpan lah ianya dlam kenangan memori yang indah untuk di ingat sepanjang zaman..

    liku2 kehidupan lalu membuatkan kita sentiasa tersenyum

    BalasPadam
  14. kisah sendiri ke atau kisah jiran sebelah rumah ?

    BalasPadam
  15. Tuan Haji Al-Lavendari...kisah sendiri kalau letak kat sini nanti kena tido luaq rumah..ekekeee...

    BalasPadam
  16. Ana...dia tak pernah ambik tahu pasal blog2 Jun nih tulis2 pun dia tak tau...hehheee...

    Dia sentap tak apa janagn bini sentap...hahhaa...

    BalasPadam
  17. belajar dari pengalaman hidup........

    BalasPadam