Pencuri

1:41 PTG JunAina 21 Comments


Saya jatuh cinta kali pertama dengan lagu ini semasa menghadiri satu majlis perkahwinan muzik mengiringi slide show foto-foto pre-weeding mereka. Saya terus terpaut, walau hanya dengan lagu tanpa lirik tanpa nyanyian empunya badan.


Setiap kali dengar lagu ini saya terkenangkan seseorang, lagu ini buat saya dekat sangat dengan dia tetapi bukanlah saya suka dia sejak darjah satu. Suka sahaja tau tak ada cinta-cinta sebab cinta saya hanya milik 'dia'. Saya akan suka 'seseorang' ini sampai bila-bila sebab dia banyak menyedarkan saya tentang hidup. Doa yang terbaik buat 'seseorang' itu sebab dia adalah guru yang terbaik buat saya.


Pencuri - Mark Adam

Jangan tinggalkan auramu
Di sekelilingku
Ia membuat aku termimpi
Mimpikan kita
Jangan biarkan wangianmu
Mohon memahami
Ia melekat di hidung
Yang memenuhi
Di setiap sudut mindaku

Chorus:

Kan ku curi hatimu
Menyamun senyummu
Kan ku culik cintamu
Macam ku larikan lirikmu
Kau tak perasan aku sukamu
Dari dulu lagi Kau simpan hatiku
Dari Darjah Satu Darjah Satu
Jangan senyum bila di depanku
Fokusku tergendala
Kau memaksa aku menutup mata
Tak sempat tutup telinga
Bila kau tertawa
Kan kukembalinya padamu nanti
Bila kita berjanji
Tuk sehidup semati

 Chorus:

Kan ku curi hatimu
Menyamun senyummu
Kan ku culik cintamu
Macam ku larikan lirikmu
Kau tak perasan ku sukamu
Dari dulu lagi Kau simpan hatiku
Dari Darjah Satu
Darjah Satu Dari Darjah Satu
Aku suka kamu



 

You Might Also Like

21 ulasan:

  1. kak.. ku suke juga lagu budak2 ni...

    BalasPadam
  2. Suka lagu ni. Lagi-lagi tang darjah satu tu. Rasa macam sweet sangat kisah ni. Hehehe.

    BalasPadam
  3. PHWITTT.. kak... saya kalau yang darjah satu memang tak da kak kalao tingkatan 1 ada hikhik

    BalasPadam
  4. X pernah dgr... Nnt nk cr kat utube

    BalasPadam
  5. lagu ni pun boleh tahan sedap. :)

    BalasPadam
  6. best lagu ni..:D saya pun suka dgr lagu ni..:DDD

    BalasPadam
  7. kadang kadang lagu dgn muzik dan lirik yg ringan macam ni lebih sedap didengar berbanding yang berseni seni sgt tu

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum Aina

    sesekali kena jiwang juga yer...he he

    BalasPadam
  9. Salam JunAina...tak pernah dgr lagu ni..hehehe

    BalasPadam
  10. comel je crush zaman kecik kecik :D

    BalasPadam
  11. lama tak singgah sini...
    tak tahu pulak tajuk lagu ni...layan...

    BalasPadam
  12. tak tahupun lagu ni... kena cari kat you tubeni..

    BalasPadam
  13. jiwang jugak aina ni ya..hee

    BalasPadam
  14. X pernah dgr pun lagu ni. Kat utube ada x

    BalasPadam
  15. suka jugak dengar lagu ni....relax and happy....santai

    BalasPadam