Tip Jimat Petrol Pemandu Malaysia

1:19 PTG JunAina 4 Comments

Harga minyak sudah turun sekarang Rm1.95/seliter untuk RON95, Rm2.35/liter untuk RON97 dan Rm1.80/liter untuk diesel. Penurunan yang membuatkan ramai yang menarik nafas lega, sekurang-kurangnya memberi sedikit kelegaan untuk belanja bahanapi setiap hari ke tempat kerja. Kalau dulu berbelanja Rm300 untuk minyak sekarang mungkin menyusut sehingga 25%, bolehlah duit itu disimpan atau menampung perbelanjaan lain.



 Walaupun harga minyak turun tak rugi sekiranya kita mengamalkan tip-tip untuk lebih menjimatkan petrol. Mungkin kita boleh mengurangkan lagi 2% daripada perbelanjaan minyak sebulan, siapa tahu usaha kita membuahkan hasil. Mungkin ramai yang sudah tahu tip-tip untuk menjimatkan petrol cuba kita lihat `Tip Jimat Petrol Pemandu Malaysia’ yang dilakukan dan apa rasionalnya. Tak rugi tambah ilmu.


Sudah baca? Agak-agaknya daripada semua tip yang dikongsi pernah tak kita buat semua tip tersebut. Nampak macam kelakar tetapi itu adalah satu usaha positif daripada berpeluk tubuh tanpa melakukan sesuatu tetapi setiap apa yang dilakukan mesti dilakukan dengan ilmu jangan main redah sehinggakan menjadi bahan ketawa. Jangan lupa membaca tip yang terakhir kerana tip yang teakhir hanya dibuat oleh mereka yang pandai mengambil peluang dan cerdik sahaja.



You Might Also Like

4 ulasan:

  1. Kakak baca lepas tulis komen ini Aina.
    Nak juga tahu tak kiralah logik ke tak..

    BalasPadam
  2. Tak klik lagi link tu .....tp pernah baca tips pasal penjimatan minyak ni. Tp kekadang tak dapat nak ikut semuanya....

    BalasPadam
  3. mcm x logik je tips tu..tp menghiburkan!

    BalasPadam
  4. Ada jugak ikut tips tips tu. antaranya ketuk nozel bila dah habis isi myk. Picit pelan pelan n isi myk waktu pagi setiap hujung minggu.

    BalasPadam