Merenung Langit

4:48 PTG JunAina 12 Comments

Dua hari aku kembali merenung langit
Kebiruan bersama tompokan awan putih bersih
Menangkap mata bangunan pencakar langit juga puluhan bangunan kecil
Kenderaan bersimpang siur
Juga tumbuhan hijau menghias alam
Mata kini mampu melihat titis-titis hujan yang turun
Mendung yang mendatang
Juga terik mentari yang menyinar
Sesekali merembes bahangnya melawan kesejukan ciptaan manusia

Merenung melalui cermin
Kerana kini aku mengadap tingkap...
Sambil bekerja menjamu mata merentasi alam...
Bahagianya bila workstation facing tingkap weyyy...
Rasa nak buat sajak pun ada!


You Might Also Like

12 ulasan:

  1. sy kalau pagi memang suka merenung2 dulu sesejuk mata memandang,...konon cari ilham yg hilangg !.., untung sini kawasan kampung...masih hijau, ...dan hijau lagi bersuluh dengan kibaran bendera berselangseli dengan kebiruan melampau..

    p/s ..itu yang membawa bahang sebenarnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebelum ni meja kerja dok kat tengah, pindah kali ni dpt betul2 depan tingkap. Sambil renung2 komputer dpt le pandang bumi Allah yang luas tapi bila tengahari berbahang jugak le...

      Padam
  2. Balasan
    1. KA datang kerja tapi kerja tak ada sepanjang hari renung komputer.

      Padam
  3. renung kak renung smpi tembus ;-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. anies...kalau dah tembus kena cari kontraktor utk baik pulih pulak...

      Padam
  4. Bila pandangan tidak terhalang, fikiran pun turut menerawang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik bab fikiran menerawang tulah yang Aina tak suka sangat sekarang. Bila menerawang banyak benda dok difikirkan dan kadang2 bukan benda baik sahaja syaitan pun dok usik2 jugak...:)

      Padam
  5. dah mmg mcm sajak dah den baca hah....ahakz

    BalasPadam
  6. untunglah..boleh kurangkan stress bekerja dgn merenung ke luar tingkap :)

    BalasPadam
  7. Buat la. Takda sapa larang. Release tension. Peduli apa kalu dikata syok sendiri pun.

    BalasPadam
  8. Paling best bila hujan.. Feeling syahdu.. Hahaha..

    BalasPadam