Sarapan Kelas Atasan Lontong Rm8

10:57 PG JunAina 22 Comments


Sejak beberapa hari ini tekak terasa nak makan lontong, nak makan lontong, nak makan lontong, asyik berzikir lontong sahaja. Mamak kat bawah ni sediakan menu lontong hanya pada hari Jumaat, nak menapak ke gerai di Jalan Raja Abdullah berhadapan Menara RKT terasa berat kaki. Akhirnya hari ini kerajinan untuk berjalan pun datang, lontong mu tunggu aku datang.




Saya oder lontong saya tambah dua keping sotong kembang masak sambal. Sekali bila dia kira Rm8, lontong kosong Rm4 sotong kembang Rm2 sekeping. Itulah nilai sarapan pagi saya hanya digerai tepi jalan, kalau makan di kafe berhawa dingin tak tahulah berapa harganya. Alhamdulillah rezeki peniaga dan rezeki perut saya jugak. Paling penting saya makan sehingga menjilat sudu.



You Might Also Like

22 ulasan:

  1. Lontong gitu pun sampai rm8 ../ hhuhuh..teringat lontong yg biasa makan kat bangunan shell damansara...sodap...

    BalasPadam
  2. sedapnya lontong, ini favourite saya juga...

    BalasPadam
  3. heheh.. yang penting dapat apa yang diidam sampai tahun depan...

    BalasPadam
  4. Kini RM7-8 sudah biasa utk sarapan fren..dulu nilai itu buat mkn tgh hari...bbrgkali 2-3 thn lagi sarapan lontong begini 11-12 henggit....

    BalasPadam
  5. asalkan sedap... terpaksa la pejam mata kan...

    BalasPadam
  6. kak.. esok weekend pergi makan lontong kampung baru yer.. lagi puas hati.. makan lah banyak2 ;P

    BalasPadam
  7. Lega bila dapat apa yang diinginkan.. sesekali sarapan kelas atasan.. ;)

    BalasPadam
  8. selalu makan lontong bila ada pasar tani kat opis ni.. RM3.50 jer. Tapi takde pilihan sotonglah

    BalasPadam
  9. Aduhai.. walaupun hingga menjilat sudu.. boleh tahan jugak harga lontong gerai tepi jalan sekarang ni..
    (ke K.Sham yg ketinggalan..)

    BalasPadam
  10. takpe kak... sesekali kelas atasan jnji puas hati time mkn tuh

    BalasPadam
  11. makan puas hati tak pe..

    nak ajak jalan blog kita kalau senang..saja nak berkenal-kenalan..

    BalasPadam
  12. RM8? sabar ajalah. kat sp takde lontong. sesekali balik ipoh, menu lontong tak leh tinggal. kak suka makan dgn sambal kacang dan rendang kerang..

    BalasPadam
  13. lama gak akak tk buat lontong..selalunya lontong air tangan akak duduk ranking teratas pilihan kwn2 utuk pot luck di opis..sedap agaknya hehe

    BalasPadam
  14. terliurnya lontong tu kak.. sedapp!

    BalasPadam
  15. Wow! sedap sangat lah tu hingga menjilat sudu tu...
    Kalu camtu takperlah ...berbaloilah harganya...

    BalasPadam
  16. wak pon sukak mamam lontong masai jugakk.,ahhKks

    BalasPadam
  17. Makanan sekarang mmg mahal kan.....

    BalasPadam
  18. lontong kalau tak berkuah kacang saya reject!

    BalasPadam
  19. Lama dah tak makn lontong JA...sejak raya hehe.....
    Dulu masa kerja officemate selalu beli kat mana lupa dah tempat tu...tp mmg sedap ada sotong kembang jugak!

    BalasPadam