Wakaf Al-Quran

11:10 PG JunAina 12 Comments




1 bahagian Rm5
1 naskah Al-Quran Rm30
Biasanya kalau pergi ke Mekah kita akan wakafkan Al-Quran tapi ini di Masjid Negara, Kuala Lumpur.
Memenuhi rutin saya kebelakangan ini bersolat Jumaat di sini.
(Alhamdulillah semasa Pak Tuan menunaikan umrah dia juga mewakafkan Al-Quran buat arwah abah saya Abdullah bin Othman walaupun dia sendiri tak pernah melihat atau berjumpa arwah-waktu dia bagitahu hati saya sangat terharu)


You Might Also Like

12 ulasan:

  1. bgs jgk ni yek, kira mcm saham akhirat lah kan...

    BalasPadam
  2. Di bawah ofis saya ni, depan pejabat Tabung Haji pun depa buat wakaf alQuran juga.

    BalasPadam
  3. alhamdulillah...beramal dgn berbagai cara serta ikut kemampuan diri,kan..

    BalasPadam
  4. Bosa pahala tu kak.......pahala yg tak habis2......

    BalasPadam
  5. ya Allah besarnye pahala kak...kite wakaf alquraan...bayangkan kalo 10org yg bace..senang2 jek dpt pahalakan kak.....insap sekejap lieya..... kalo ade peluang mcm ni mmg patut kite grab...

    BalasPadam
  6. aritu jumpa ejen yg bertanggungjawab utk wakaf al-quran... borang da isi cuma belum pegi je

    BalasPadam
  7. Bagus juga ni kalau diadakan disetiap masjid..

    BalasPadam
  8. Baguskan ada peluang wakafkan AlQuran..akak dpt buat masa bulan puasa lepas..surau yg akak solat Tarawih tu ada buat..alhamdulillah dpt wakafkan arwah abah anak2

    BalasPadam
  9. Bagus Masjid Negara buat wakaf macmtu kan..akak penah wakafkan sekali untuk arwah abah anak2 masa bulan Ramadhan dulu

    BalasPadam
  10. 1. Bagus jugak depa buat wakaf macam ni.. dapat la kita peluang nak bersedekah
    2. La ni sunat dah tak macam dulu kan... hat pakai clamp tu lepas bubuh dah boleh naik basikal..
    3. Semoga Aina cepat dapat kerja baru.. tapi syok jugak kot dapat relax2 2, 3 bulan sebelum kerja balik..

    sori na.. baca banyak entry sekali.. sekali gus

    BalasPadam
  11. cerita fasal wakaf quran, kat sekolah kak pun ada wakil mai untuk nafkah al quran. terpulang nak sebuah atau satu nama (rm5 seorang).
    wakaf al quran guna sms pun ada aina. lupa nama syarikat tersbut. dia tolak dari kredit phone kita atau masuk dalam bil telefon.
    kak pun berkesempatan wakaf quran di mekah dan madinah masa buat umrah dulu. ramai juga kawan2 yang berkirim untuk wakaf quran.

    BalasPadam