Tak Sunat Tak Boleh Kahwin

3:30 PTG JunAina 9 Comments


Adik minta mama tengok bird.
Malu la mama (sejak dah masuk darjah empat malu dulu di tayang-tayang je kat mak siap suruh pegang).
Mama nak tengok nak sunat sekarang ke boleh tunggu bulan 12.
Sambil pejam mata dia bagi mak tengok...ahahhaaa...


Dulu kalau sebut sunat boleh bergaduh, menangis.
Sebab itulah tunggu adik bersedia terima dahulu baru cadangkan untuk sunat.
Biar dia terima seadanya sebab kalau tak dia akan memberontak.


Mama kenapa orang lelaki kena sunat?
Abang dia cepat-cepat jawab. "Dik kalau tak sunat tak boleh kahwin!"
"Haaaaa! Abang tipulah!"
Kakak tu tak sunat pun?
Perempuan sunat masa keciklah adik...


Saya rancang cuti sekolah nanti nak balik kampung sunatkan Hikram. Saya memang sedikit bertolak ansur dan membiarkan emosi dia menerima untuk dikhatankan. Kalau dipaksa bimbang dia memberontak, jadi saya memberi ruang yang lebih kepada dia.


You Might Also Like

9 ulasan:

  1. suruh aja Pak Tuan yg tgk,check kan...hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak ada maknanya doc...Pak Tuan kata pandai la doktor buat nanti kerja dia...ahahhaaa...

      Padam
  2. hahahaaaa :) Lucu lah kak :)

    BalasPadam
  3. Ada je yang cakap dengan saya, "Kalau la aku tahu kahwin tu best, dulu lepas sunat je aku mintak kahwin dah."


    Hampeh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahwin best? Tanggungjawab besar wehhhh,,,

      Padam
  4. anak lelaki saya darjah tiga pun belum sunat lagi...ingat hujung tahun nie baru nak sunat.....

    BalasPadam
  5. Teringat anak2 akak masa nk sunat dulu..yg abg berkerut2.muka masa kena injek tp adik langsung tkde..masa kena cut pun sama..tp lepas ubat bius dh habis meraung2 menangis hehe

    BalasPadam
  6. budak2 ni kalau dipaksa memang lagi la diorang takut..kan??biar diaorang sendiri yang nak..

    BalasPadam
  7. kan dia taknk kahwin plk.

    masa kecil2 dulu kita malu sb pasal kahwin2 ni..

    BalasPadam