Bunga Hilang Kasut Baru

8:34 PG JunAina 15 Comments



Ampun sebab tayang kaki yang tak cantik dah rupanya kaki warga emas punya malas nak jaga. Semalam selepas makan tengahari dan jumpa seorang kawan di Bangunan Mara, Jalan Raja Laut saya terperasan bunga-bunga cinta di kasut sudah hilang. Sob...sob...sedih sebab kasut ini baru je beberapa bulan lepas beli. Sayang. Tak apa sabarlah dulu nanti kita berkreatif, buat sementara waktu duduk dalam almari sekejap.


Buka almari kasut, banyak kasut dan kotak kasut. Dari dulu almari separas pinggang kini separas kepala masih juga tak muat. Kasut yang rosak pun masih simpan, sayang tetapi lama-lama tetap kena buang. Bila berbelanja guna duit sendiri nak buang barang pun sayang. Almaklumlah bila nak buang terbayang RM yang dibayar semasa membelinya, atas sebab ini jugalah banyak barang-barang yang patut dibuang masih disimpan.


Perempuan dan kasut tidak dapat dipisahkan selagi ada bajet walapun dan berpasang-pasang kasut di rumah tetap membeli kalau dah berkenan. Memandangkan bulan depan akan berhijrah ke tempat baru makanya ada harapan beli kasut baru lagi.


You Might Also Like

15 ulasan:

  1. Haa...akak. Mcm tau2 je tu nk pndah. Cari sbb nk kne tuka baru. Hohoh

    BalasPadam
  2. lepaih pencen.cikson hanya ada dua kasut yang guna.Satu kasut opera cina dan satu kasut utk makan kenduri..lega tak payah dok pikiaq apa oghang kata.Banding masa kerja ...nak matching patching bagai.

    BalasPadam
  3. hehe dua2 style kalau dipakai pun masih cantik je kak..
    kalau tak ada bunga pn cantik, tak ada bunga pun cantik & masih elok dipakai :D

    BalasPadam
  4. Setuju benarlah Aina. Kita ni kalau nampak kasut berkenan di hati walau dah ada kasut di rumah tetap nak beli juga..

    BalasPadam
  5. x reti wat himpunan kasut... mungkin sbb poket x penuh he3...

    BalasPadam
  6. kaki saya pun tak cantik juga kak...mmg jarang2 menjaga kaki ni..melainkan melecet pakai kasut baru ...baru lah belek2 kaki..huuhuhuhu

    BalasPadam
  7. hehheh kaki warga emas kak yeak? tapi kaki ni laa yg byk berjasa ...betul tak kak.... kalo tak dek kaki ni, keje rumah ape pun tak buat kan kak.....

    betul tu kak, perempuan dan kasut mmg tak dpt dipisahkan....kalo tgk kasut2lieya kat opis ni boleh sakit paler.... lagi2 skrang lieya tgk gile brand tiamo tu...murah dan cantik.... adoiii gatal jek tangan nak membeli....

    BalasPadam
  8. mmg ada org hobinya kumpul kasut
    tp sy tak.. pakai satu kasut smpi lunyai, buang dan beli baru
    so sy mmg xde lemari kasut
    haha

    BalasPadam
  9. Betul tu k.Aina..Wanita & kasut mmg x dpt dipisahkan..huhu

    BalasPadam
  10. syg nyer tukar la ngn bunge lain kak.....

    BalasPadam
  11. Kasut sy pun ada tercabut gitu..xpelah..beli baru je..hehe

    BalasPadam
  12. Tak per bola pindahketempat baru mesti kena beli yang baru jgk..baru bersemangat sikit kan..:)

    BalasPadam
  13. yup.. ada alasan nak beli kasut baru.. hehehe..

    BalasPadam
  14. tambah2 kasut tu yang paling selesa dipakai..lagi la rasa tak mau buang..kan??rosak sikit,simpan,konon nya nanti nak baiki..padahal berzaman simpan dalam lemari..ehhehe

    BalasPadam
  15. Betul tu JA...kalau dah namanya pompuan....selagi ada RM, selagi ada yg berkenan dihati, mmg akan belilah jawabnya kasut baru.....Cuma la ni OKje dah tak cenggitu lagi sebab dah tak pegang duit sendiri hehe...Yang lama mcm sayang nak dibuangkan....tp gunanya pun tidak...menyemak adalah...

    BalasPadam