Lawak Pengantin Si Teruna dan Janda

10:17 PG JunAina 21 Comments


Subuh sapie yang sepi belum pun lagi berkumandang azan. Sejuk cuaca di luar mencengkam kulit sehingga ke tulang. Tidur berselimutkan selimut tebal adalah sangat selesa apatah lagi bagi pengantin baru si teruna dan janda.


Keheningan subuh di pecahkan dengan suara tangisan. Anak yang tidur sebilik menagis seperti di cubit berkali-kali oleh ibunya. Maka terkejutlah seisi rumah yang ada, masing-masing terpinga-pinga. Apakah gerangan yang terjadi di dalam bilik pengantin.


'Kenapa anak menangis tu?'
'Tak ada apa ma'k sahut si menantu perempuan yang merupakan ibu anak yang menangis tadi.
'Kuatnya menangis tak ada apa-apa?'
'Kantoi mak. Celik mata dia tidur sorang-sorang atas katil, ibu dgn ayah tidur kat bawah'


Tak tahu nak gelak ke nak kasihankan si anak tapi yang pasti siang esoknya tetap pengantin kena bahan walaupun sudah hampir seminggu majlis berlangsung.



You Might Also Like

21 ulasan:

  1. Cerita betul family akak alami atau copy paste cerita lain?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini kisah angah kan Aina?

      Berapa umur anak tirinya tu?

      eh pandai aje saya kata angah kahwin dgn janda ….. ngeeee

      Padam
  2. ops!!!! kantoi plak dah hahaahha...

    adoi tegelak lieya bace kak...patutnye anak tu post kat bilik sebelah tdo ngan org lain baru tak potong stim kekekeekekek

    BalasPadam
  3. hahaha.. kesian pengantin baru kena bahan..

    BalasPadam
  4. haha.... kesian mak budak tu....

    BalasPadam
  5. hahahhaha kantoi sampai anak menangis.. apo dibuek tu.. opsss hehehe

    BalasPadam
  6. errr... tu kisah benar ke kak. hihi

    BalasPadam
  7. Bertuah janda tu dapat suami seorang teruna! hahahaha!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenalah si teruna belajar dari sang isteri.

      Padam
  8. hahahaha... er... tak tau nk komen cmne... hahaha

    BalasPadam
  9. hahaha.... mesti merah muka abang dan kakak ipar Aina kena gelakkan:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pandai Kak Zakie ini memang kisah abang dan kakak ipar Aina. Kami adik beradik kalau bab bahankan sesama kami memang riuh satu rumah.

      Padam
  10. Hahaha..adoiiii ketawa besar sy bce entry nih

    BalasPadam
  11. Sampai bila2 tu aina, dia kena usik. Silap2 anak tu pun kena usik bila dah besar nanti...ngacau mak ayah, heee

    BalasPadam
  12. 2 kali sy baca baru paham kak...kikiki...slow plk nak tangakp...:-)

    BalasPadam
  13. Dah namanya janda dengan teruna...mcm che Ta je JA hehe...

    BalasPadam