Dress Pink Saya Kena Bahan

5:38 PTG JunAina 18 Comments


Saya minta izin denga Pak Tuan nak pakai dress pink semasa perkahwinan abang saya bulan lalu. Ya...suami saya memang perihatin dengan apa yang saya pakai tak kira pergi kerja mahupun pergi majlis perkahwinan atau majlis-majlis rasmi tetapi kalau berjalan-jalan saya bebas membuat keputusan sendiri tetapi dia masih menegur tudung yang saya pakai kalau tak berkenan di mata dia terutama tentang warna. Saya memang tak ada harapan nak pakai  baju berunsur colour block. Ate orang lama susah nak terima benda baru macam tu.


Sejak tiba di lobi bangunan banyak mata memandang dua kali, yang kenal harus terus sahaja menegur. Masuk ke pejabat sepanjang menuju ke workstation saya kawan-kawan menegur bayangkanlah berapa workstation yang saya lalu. Haihhh...depa ni kan tak boleh tengok saya lawa-lawa sikit!


'Hai pink kak'
'Cerianya warna baju hari ni'
'Oiii...pakai baju beli hari tu ke?' ini soalan geng tingkat 13 sebab masa lepas beli balik pejabat saya terus  sarung depan depa...ahahhaa...tak senonoh!
'Amboiii...glamer dia sekarang'
'Baru balik Mekah ke?' ahahaaaa...nak je saya lempang dak Zaid tu. Siap pesan lain kali nak pakai gini-gini tukar penampilan buat announcement dulu.
'Heyyy...u look pink today!' dan asyiklah singgah kat meja saya Mat Saleh ni hari ini. Nak balik pun usik-usik lagi. Bukan apa takut nanti timbul gosip yang saya ni dok bodek dia padahal memang perangai dia suka sangat layan bunga! Tapi dia umur dia dah 70 lebih dan Haji ye diulang Haji...ahahhaa... Ok. Itu cerita benar. Dia Muslim! Kawen orang Nismilan.


Sampai petang saya jadi bahan, sehinggakan nak gerak pergi printer kat tengah bangunan yang jauhnya lebih 50 meter dari tempat saya pun jadi segan! Nak gi pantry buat air lagilah malu. Haisshhh...depa ni kalau saya bergaya sikit datang pejabat mulalah, asyik nak bahan ja. Esok hari jeans, dah tak yah lawa-lawa pakai t-shirt ja.





Saya pakai baju pink ni je pun kenakan dengan pashima pemberian Acu seperti gambar no 2 tu. Bukan pakai baju glamer lip-lap-lip-lap pun....



You Might Also Like

18 ulasan:

  1. Lady in Pink...eh..manis lerrr.....Jun

    BalasPadam
  2. Tulah sy tak suka pakai baju liplap or pakai baju yg lain dari kebiasaan, sebab macam rimas/ segan sebab dorang suke tegur...huhu

    BalasPadam
  3. Pink tuh jambu.. cantik.. hehehe.. mesti laa org tego.. :)

    BalasPadam
  4. Biasa la tu kak jun...bermakna mereka prihatin..Hihihihi. ..itu yg SA alami selalu..

    BalasPadam
  5. Blog pun pink juga...Memang peminat tegar pink kan..?

    BalasPadam
  6. alolo tapi pink tu nampak sweet apa.

    BalasPadam
  7. akak pun suka pink tau.. esp yg soft pink..

    come baju anak dara awak tu..

    BalasPadam
  8. persis perempuan melayu terakhhir kot aina..
    tu jadi bahan usikan..heee

    BalasPadam
  9. hehe...takper aina...saja jer depa suka nak menyakat...biaq pi la kan...
    bukannya berbogel pun..


    entri aina ni buatkan akak sedar, akak takder selai pun pakaian kaler pink! serius..walhal pink kan selalu dikaitkan ngan pompuan. kena fikirkan semula kenapa agaknya...hehehe

    dan akak menten color blok sejak azali...hihihi....manusia ni mmg suka menterjemah org lain ikut suka suki depa tp ada aku kesah? janji tk kacau duit org kan?

    BalasPadam
  10. Nmpk cantik jer.. nmpk vogue jer..
    K.aina x penah pakai kaler terang2 gini kot pi opis? Hehe

    BalasPadam
  11. pakai pink comel... nampak muda kak :)

    BalasPadam
  12. baju pink manis kak.. setuju..nampak muda.. hihi

    BalasPadam
  13. oklah tu kak .....nmpk muda.. :)

    BalasPadam
  14. sweet je pakai, kak. sejuk je mata mandang :)

    BalasPadam
  15. cantik dress akak..sweet je kaler dia...

    BalasPadam
  16. kalau selalu jeans tetiba pakai dress, memang la jadi bahan hehehe..tp kan ke sweet tu hehe

    BalasPadam