Bapa Tiri Manakan Sama Bapa Sendiri

8:28 PG JunAina 16 Comments


Bila ingin bercerai berfikirlah 10,000 kali.

Bila ingin berkahwin lagi sekali fikirlah 10,000 kali darab 2.

Titik.


You Might Also Like

16 ulasan:

  1. setiap keputusan yang dibuat pasti ada kesan kan kak..

    BalasPadam
  2. sy ada bapa tiri. penerimaan sy? mula2 mmg susah tp lama2 da ok

    BalasPadam
  3. Ya betul tu kak. serba serbi akan jadi terbatas sebab ada bapa baru / ibu baru ibarat macam orang asing dalam rumah. perlu ambil masa untuk menyesuaikan diri. itu belum hal-hal yang lain lagi.

    BalasPadam
  4. uiksss pendeknya entry sis pagi ni... hehe

    BalasPadam
  5. Sungguh bagai dikata.
    Sebaiknya berfikir banyak-banyak. Istikharah dptkan petunjuk
    Usah kesal di kemudian hari..
    Anak-anak yg kesian sebab dia yg dilema, si ibu apatah lagi jadi serba-salah...

    BalasPadam
  6. ada pro dan kontra nye kalu bercerai..saya setuju dgn pendapat akak, baik / kamceng mcm mn pun bapa tiri, dia ttp bapa tiri dan tkkn sama dgn bapa kandung..

    BalasPadam
  7. walaupun simple dan singkat entry akak kali ni...tapi sgt2 byk maksud tersirat kak....

    tapi perjalanan kite dimuka bumi ni hanya Allah yg tahu...bahagia kah kite dgn kehidupan sekarang atau pun tidak hanya Allah yg mengaturkannya saja yang tahu....mudah2an kite sentiasa dlm lindunga Allah taala kak....

    amin

    BalasPadam
  8. salam kenal :)

    zaman skrg bercerai mcm ludah mknn yg basi kn? mintak dijauhkanlah, amin :)

    BalasPadam
  9. Sgt betul...sebenarnya kan sis..dlm apa juga perkara..berganda berfikir itu lebih baik kannn...

    BalasPadam
  10. Patah tumbuh hilang berganti. Yang ganti tu tetap tak sama dengan yang lama. Sama ada lebih baik atau lebih buruk.

    BalasPadam
  11. letih nak fikir tu kan Aina.sampai tak larat nak kira

    BalasPadam
  12. Ekekkeekekek
    Akak ringan nak jawap
    Akak kalau ada anak tiri dan anak sendiri.... Akak pun layan depa beza... Ekekekekekeke

    BalasPadam
  13. Jangan dikesal perkara yg dah berlalu.... hidup yang sekarang teruskan dengan penuh bahagia insyaallah akan bahagialah kita.....Manakan sama bapa tiri dengan bapa sendiri, mak mertua pun tak sama dengan mak sendirikan....hehe.... Jangan sedih sedih yeh!

    BalasPadam