Key Performance Indicator

9:04 PG JunAina 16 Comments


Ada siapa-siapa sudi tolong?

Saya orang paling kecik dalam carta organisasi projek tapi saya jugak perlu menyiapkan 'appraisal form' saban tahun.

Saya juga perlu menjawab 'outcomes' untuk KPI tahun FYE 2012/2013 dan lain-lain soalan dalam borang.

Tak ada mood. Jadi saya hanya copy 'carrer aspiration' tahun lepas, salin balik 'employee feedback' juga dari tahun lepas. 'Career development needs' saya kopi pes jugak dari tahun lepas.

Sekarang saya perlu idea untuk jawab KPI.

1. To learn lighting lux level calculation sofware and implement for the project.

2. Minimum supervision of lead designer for drafting and drawings.

3. Zero code-3 from client for drawings.

Itulah KPI untuk orang kecik macam saya. Simple tapi otak udang saya ni dah malas nak fikir.

Ini tak boleh copy, tak boleh salin atau kopi pes coz tiap-tiap tahun lain. Saya tak ada semangat nak jawab kerana saya tak nampak jalan yang akan ada kenaikan gaji untuk tahun ini. Mood saya sudah ke laut.

Saya bersyukur tapi...
Saya masih ada kerja berbanding kawan-kawan saya yang dapat surat dan terpaksa bertungkus lumus cari kerja lain. Tapi...depa dapat banyak jugak tu pampasan yang company bagi tapi lagi...kalau setahun kemudian tak dapat jugak kerja mahunya mati kutu dan teriak guling-guling.


Abadikan kenangan manis dengan Photo Book yang cantik sila klik sini!



You Might Also Like

16 ulasan:

  1. sama la jgk dgn kakain...bersyukur ada kerja dan masih lg bekerja alhamdulillah dgn rezeki yg Allah beri...

    BalasPadam
  2. Bila benda itu dah diletak di atas bahu Aina nak tak nak kena buat juga. Kenaikan gaji tolak tepi. Bila kerja dah dibuat akan ada kelegaan..

    Betul bersyukur banyak kerana masih dikekalkan berbanding dapat pampasan sampai bila boleh guna setahun-dua habis - kesian mereka.

    BalasPadam
  3. Dah lama x buat KPI, masa ops dulu selalu buat dengan bos untuk department punya.. Apapun semoga dipermudahkan semuanya.. :)

    BalasPadam
  4. saya pun pecah kepala pikir benda ni tiap2 tahun..mid year nanti ada lagi..end year pun ada lagi..tak abis2 tau..huhu..

    BalasPadam
  5. uiiiii x dapek nk nolong kak... ;-)

    BalasPadam
  6. bersyukur kerana masih ada keja kan...

    kadang2 mood mmg selalu ke laut...alang2 ke laut jom menjala

    BalasPadam
  7. alahai...bab2 keje ni mmg susah nak kata...kalau nak ikutkan stress keje, mmg lama dah nak duk umah je...huhu...

    tapi mcm akak ckp lah, kita still untung sbb masih ada keje, kesian pada org yg masih mencari pekerjaan, yg dah lewat usia masih menghadiri temuduga...letih kan kak...

    BalasPadam
  8. isyh tak suka buat bendani... bosanjer rasanya.. tapi dah terpaksakan...

    BalasPadam
  9. fuh...sepatah haram i tak paham kpi heheheeh...yg penting kerja settle n bos puas hati ekekeekek....

    ape2 pun all the best yeak...

    BalasPadam
  10. aduhaii.. KPI ni bisa buat nisah pening dan tak keruan. heheh every month i have 2 types of KPI. br semlm siapkan satu drnya.. yg ni bkn otak udang dah kak, nisah ni dh tahap otak semut hehehehe

    BalasPadam
  11. Salam Kenal June,
    bz ke?
    camner keje?
    keje kontrak ke tetap?
    swasta?
    mmg skrg susah nye nak dpt keje gomen
    kesian kat kawan2, sdara mara, esp my hubby pun lom dpt keje tetap.. tapi saya sentiasa doa hope one day Allah berikan kehidupan yg baik n bahagia buat keluarga Me n org2 lain sekeliling Me.. Amin....

    BalasPadam
  12. pampasan / vss tu gunakan sebagai modal utk berbisnes...mungkin takdir diberhentikan itu ialah sebagai pemangkin yg tuhan dah tentukan utk hambaNya utk berjihad dlm bisnes...berhenti dari makan gaji...belajar mencari & mengaut keuntungan yg tiada nilai maksima nya...

    BalasPadam
  13. Minta maaf le...langsung xpandai KPI ni...keje sendiri xde benda2 ni. B
    ersyukur dgn apa yg anda peroleh skrg ni.

    BalasPadam
  14. Haha..ilmu cikgu kecik cam saya tak dapat nak tolong..
    Tolong baca dan bayangkan sajalah...heee

    BalasPadam
  15. Makasih mbak atas informasinya... keren deh

    BalasPadam