Semangat Yang Hilang

12:09 PTG JunAina 13 Comments


Kalaulah semangat tu boleh kutip je di sepanjang perjalanan kita mesti saya kutip banyak-banyak masuk dalam guni. Simpan bila semangat semakin berkurang ambik je semangat yang hilang ganti yang baru.

Sehari dua ini semangat melayang
Terasa beban bertimpa-timpa
Elak ke kiri terkena elak ke kanan mengena
Kalau tak elak pun tak mengapa memang sentiasa akan kena
Redza...
Hati sentiasa berbisik...
Perkara baik buat dengan ikhlas
Allah akan permudahkan segalanya
Penggantian yang Allah beri dari arah berlainan
Tanpa kita duga
Kadang-kadang syaitan tetap tidak mahu terkalah...
Terkinja-kinja mintak kita mengalah...


Hadapi Dengan Senyuman
Artist: Dewa 

(senyum le walaupun pahit)

Hadapi dengan senyuman 
Semua yang terjadi 
Biar terjadi . 
Hadapi dengan tenang jiwa 
Semua... Kan baik baik saja 

Bila ketetapan tuhan 
Sudah ditetapkan 
Tetaplah sudah
Tak ada yang bisa merubah 
Dan takkan bisa berubah 

Relakanlah saja ini 
Bahwa semua yang terbaik 
Terbaik untuk kita semua 
Menyerahlah untuk menang



Ada sesiapa nak pinjamkan bahu sekejap tak?





You Might Also Like

13 ulasan:

  1. kenapa ni kak sehingga begitu sekali hilangnya semangat akak...

    BalasPadam
  2. manusia mmg begitu kak... bkn akk shj..sy pon sm jg

    BalasPadam
  3. Kalau sedar dan kuat melawan ok juga Aina
    Jgn mengalah dgn syaitan yg ketawakan kita bila kita ikut katanya.

    BalasPadam
  4. cuba dengar lagu XPDC - semangat yang hilang....
    heheheh
    jgn marah kak!

    BalasPadam
  5. seberat manapun di uji selagi ada nyawa mampu tak mampu tetap kita kena hadapi. Moga Allah permudahkan segalanya untuk kakak ku ini

    BalasPadam
  6. Jun, kembar kehidupan ini adalah ujian. Sekiranya bukan, maka Nabi Adam a.s tidak tercampak keluar dari syurga Allah SWT. Cubaan sentiasa mengejar kita. Cabaran hanya terhenti apabila kita mati. Ingat senjata kita, DOA..mudah2an Allah permudahkan

    BalasPadam
  7. Be strong k sis.. kalau dekat farah sudi jer.. asal hilang semua stress akak tuem. =D

    BalasPadam
  8. boleh pinjam bahu yg kat fiji nie kalau sudi..heheh

    BalasPadam
  9. moga semangat akak dtg kembali...datang laaaaa

    BalasPadam
  10. Bersabarlah ye..insyaallah.. ingat Allah selalu..

    BalasPadam
  11. kita cuma manusia biasa yang ada kalanyer sungguh bersemangat... kadang2 sangat tak bersemangat...

    BalasPadam
  12. Setuju dgn awak JA......bukan mudah nak ikhlaskan hati..... Bukan mudah nk dpt pahala sebonar eh.... hehe....cakap mmg senangkan....
    moga nyanyian dewa tu bisa menenangkanmu....hikhik.

    BalasPadam
  13. lawan balik agar semangat tu terus bersama berada di dalam diri.

    BalasPadam