Baulu Cicah Kopi

5:45 PTG JunAina 11 Comments


Hirup kopi petang-petang, berselang-seli makan baulu buatan orang kampung yang manis berkrim.

Lagi best bila dapat cicah baulu dalam kopi panas. Lepas sebiji ke lagi sebiji. Nikmat.

5 minit lepas makan perut memulas. Sah. Perut saya mengikut perut mak yang tak boleh makan baulu cicah kopi. Nikmat tu sudah terpaksa di berhentikan. Agaknya perut semakin tua, jadinya banyak benda-benda yang kita suka suatu ketika dulu dan makan sakan bila jumpa terpaksa tengok ja.

Semakin bertambah umur semakin juga selera berubah. Dulu saya gila laksa tetapi sekarang tak lagi, makan tu makanlah tapi tak terkilanlah kalau tak dapat. Dulu saya tak suka kuih-kuih yang di kukus, lembik pada pandangan mulut saya. Sekarang segala kuih itulah yang dicari.

Muiali hari ini saya kenalah berpantang dari cicah baulu dengan kopi.


You Might Also Like

11 ulasan:

  1. sedap tu kak baulu cicah kopi. :)

    BalasPadam
  2. sy pon suka jg..kalau da mkn x sedar dah telan berapa biji ;-)

    BalasPadam
  3. Lepas ni try la pulak baulu cecah nescefe ais...mana tau tak sakit perut..

    BalasPadam
  4. Salam.

    Sesuai dengan penambahan usia, selera pun makin berbeza.

    5 tahun lepas, saya tahan minum air batu, berpanas terik skalipun, minum jugak air batu. Ok, rilex jer.

    Skrg ni, air kosong je.. minum air sejuk, air kopi,air lain slain air masak, mula la peninglah, sakit tekak la,selsema..mcm2..

    BalasPadam
  5. Baru nak try cicah baulu dgn air kopi
    Rasanya mesti terangkat kan Aina?

    BalasPadam
  6. Bahulu cicah apa pun memang nikmat...boleh habis satu balang kalau xdi tegur...hehe
    Biasalah, semakin meningkat usia...tekak dgn perut mulalah cerewet sikit.

    BalasPadam
  7. hu3..biasalh 2 =) kena byak bersbar dn berkorban..nnti sy pn mgkin rsa mcm 2..

    BalasPadam
  8. Sy pun suka buat cmtu....tp bahulu mak buat la...bakar dgn arang..tradisional gitu...klau bahulu skrng...hancuq kak bila dicicah...! Sabar je lah....

    BalasPadam
  9. duduk bawah pangkin hadap hujan lebat.. perghhh.. ;)

    BalasPadam
  10. suami saya suka la bahulu cicah air ni.. lagi lembut lagi sedap katanya..

    BalasPadam
  11. akak mcm zura la.. bila dh minat mkn sesuatu mknn tuh, zura mkn selalu smp muak..pastu baru bertukar kt mknn lain plk... hahaahaha...

    BalasPadam