Berseronoklah Selagi Tidak Memudaratkan

8:00 PG JunAina 8 Comments


Boleh di kaitkan sebagai hobi, keseronokan yang bermaksud setiap perkara yang kita buat dengan gembira. Berseronoklah seadanya berseronoklah berpada-pada. Keseronokan kadang-kadang boleh membawa mudarat. Pilihlah sebaiknya cara untuk berseronok.


Remaja zaman sekarang kadang-kadang memilih jalan yang salah untuk berseronok. Mereka gagal membuat keputusan untuk memilih yang mana baik atau buruk. Lebih mengikut kata hati dan mungkin juga trend semasa. Bagi remaja tidak mengikut trend adalah ketinggalan. Berseronok pada perkara-perkara merbahaya jugak adalah dilarang. Dah tahu merempit itu bahaya janganlah buat sebab buruk padahnya, belum kena kita berseronok bila berlaku tragedi sudah tidak berguna lagi.


Jadi perhatikanlah anak-anak kita jangan dibiarkan dengan dunia 'lagha' yang keterlaluan keseronokannya dan menjadikan perkara-perkara sebagai dunia keseronokan. Kita pun sama tegur menegurlah demi kebaikan. Jangan pulak bila orang tegur teus sentap. Muhasabah dirilah demi kehidupan dan masa depan yang sempurna.



You Might Also Like

8 ulasan:

  1. tu la... xsalah pun nak enjoy.. tp pilihan mesti betul. :)

    BalasPadam
  2. in sha Allah kak...moga anak2 kite sentiasa dipantau..zaman skrang mmg takleh leka sikit....tu la tugas utama kite sebagai penjaga...

    bab2 sentap tu dah budaya org kite kak...takleh boleh ditegur sikit, sedangkan teguran tu utk kebaikan bersame....

    BalasPadam
  3. berseronok biar berpada pada.. berlandaskan ajaran dalam islam kan..

    BalasPadam
  4. Itulah bukan remaja je yg
    lagha atau seronok dgn dunianya... mcm yg umur. kita pun ada yg terlupakan JA..... moga kita sentiasa ingat mengingati moga tak jatuh dari landasan....

    BalasPadam
  5. Betul...bergembira itu boleh tapi biarlah bijak memilihnya.

    BalasPadam
  6. saling menginat-mengingati...yang penting muhasabah diri jugak

    BalasPadam
  7. setuju ngn akak.... nak berseronok pn ada had nya...

    BalasPadam