Misi Ahad

6:30 PG JunAina 8 Comments


Ahad nan indah. Masih ada misi yang belum selesai.
Misi mengemas sebelum raya.
Biasanya sebelum balik kampung saya akan kemas rumah biar bersih.
Tinggal dalam keadaan teratur jadi bila balik semula ke Kajang walaupun letih tetapi hati aman je masuk rumah.


Ruang tamu yang perlu di susun atur semula. Buku-buku yang bertaburan merata-rata di dalam rumah, bawah meja kopi, bawah rak tv tiba-tiba bawah sofa pun ada. Alahai anak-anak tolonglah jaga barang memasing. Bilik belakang pula meriah dengan mainan Adik, keluar semua dari kotak sepahkan pas tu biar kat situ ja. Bilik utama sebeban baju-baju yang tak sempat dilipat (dah membukit!). Dapur tempat paling sedap mata memandang sebab hari-hari pun dikemaskan.


Nak kemas ruang tamu boleh rujuk Tip : Ubahsuai Ruang Tamu, boleh tambah idea yang ada mana tahu dapat membantu.



You Might Also Like

8 ulasan:

  1. Selamat mengemas.. I pn nk buat misi yg sama hari nie..:)

    BalasPadam
  2. Haah kak. Sama mcm ayu.. Tgh bz kemas umah. Isnin malam da grk blik kg.. Malam tadi tido kul 2, mengemas dan asing benda yg harus buang. Keluarkan cawan utk raya,bekas kuih nak basuh. Ish ish. Mcm3. Hehe

    BalasPadam
  3. so hari ni kerja nye mengemas je kan...

    BalasPadam
  4. yang penting rumah kemas.. bila balik dari kampung nanti takdelah penat mengemas.. ready untuk terima tetamu.. ;)

    BalasPadam
  5. Dah kemas skit walau x sepenuhnya...mlm esok dh balik kg dh....

    BalasPadam
  6. esok baru nak mula mengemas... nak tolong tak?

    BalasPadam
  7. mcm sama jer dgn rumh kakain..buku2 bersepah2...bwh mwja atas meja..pon ada jugak..

    BalasPadam
  8. Selamat mengemas. X leh la nak tolong sbb jauh

    BalasPadam