BOMBA

4:30 PTG JunAina 16 Comments


Nama penuh BOMBA adalah Badan Organisasi Mencegah Bencana Alam.

Korang tahu itu adalah maksud BOMBA.

Berapa orang yang tahu?

Saya pun tak tahu sebelum ni.

Kesian abam-abam BOMBA cuti kena beku. Terbakar sana terbakar sini. Jadi hisap rokok tu telan jelah dengan puting rokok tu sekali ye supaya perbuatan buang puting rokok tu tak susahkan orang lain.


You Might Also Like

16 ulasan:

  1. x pernah terfikir.
    ingat mcm doktor, cikgu..dah nama dia gitu.
    musim air tak dok..terbakar plk.

    BalasPadam
  2. Tau tu pon sebab lecturer yg ckp, tapi dia masa tu dia cakap BA = Bahaya Api..
    Tapi tu dlu kot, bomba skang dh buat macam2 selain dari memadamkan api..tu yg dah jadik Bencana Alam..

    BalasPadam
  3. Baru tahu nama penuh BOMBA..jahat betul aku..

    BalasPadam
  4. assalam...

    Bunda pun baru tahu makna BOMBA tu....
    Yelah sekarang ni banyak kes terbakar sana terbakar sini....

    BalasPadam
  5. ummi pun tak tau Jun, tq bagi info.

    Yelah kan, rumput kering, daun kering, cepat je terbakar bila ada punca api.
    Tabik pada abam-abam bomba tu kan,..

    BalasPadam
  6. Selamat berehat!
    Mama tak tau! tk. Kat belakang rumah ni pun terbakar, panggil bomba 1/2 jam baru dtg. Agaknya byk tpt terbakar! takut juga api mcm dah nak padam tapi kemudiannya marak naik.

    BalasPadam
  7. Salam JA,
    Baru tau makna BOMBA tu,
    satu kerja yg mmerlukan keberanian luar biasa tu

    BalasPadam
  8. baru tahu ;-)

    p/s kebakaran tu bencana alam jg ke? ;-)

    BalasPadam
  9. JM pun tak tahu nama penuh BOMBA tu...yang JM tahu rumah terbakar panggil BOMBA :-)

    BalasPadam
  10. saya baru tahu.. ;)
    Moga abam2 bomba kuat dan sihat dalam meneruskan kerja-kerja hakiki mereka.

    BalasPadam
  11. sy penah padamkan api puntung rokok dr seorang lelaki yag takde akal
    dia selamba campak puntung rokok yg masih menyala kebawah sebuah kereta
    sib baik kaki saya mampu capai puntung rokok tu

    BalasPadam
  12. Putung rokok ke puting rokok? Hehe.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puntung rokok bahasa rasminya tapi dah namanya org Perlis sesekali blur jugak bahasa buku yg keluar bahasa rasmi negeri...ekekeke...

      Padam