Nasi Ayam Bogel

2:42 PTG JunAina 25 Comments




Dah jangan nak over ehhh, ini bukan spekulasi bukan mencari publisiti murahan pun tetapi rasa sakit hati dan rasa menyampah sangat melebihi segalanya. Bismillah makan dengan redha dalam terpaksa. Rezeki setakat tu sahaja hari Jumaat lepas tetapi kita bayar jadi penjual harus memberi yang sepatutnya.


Ceritanya Jumaat lepas balik ikut Jalan Cheras konon nak singgah kedai biasa rupanya tak buka pergi kedai sebelah lauk pula tiada yang berbaki. Tawakkal balik ikut Sungai Sekamat dengan harapan ada rezeki kami tiba-tiba nampak ayam bergayut kat sebuah kedai dan kami pun singgah. Kedai tak perasan namanya tetapi letaknya bersebelahan Bilik Gerakan PKR, Sungai Sekamat dan hari tersebut sempatlah bertentang mata dengan calonnya DSWan Azizah jugak.


Balik cerita nasi ayam. Order punyalah lama tunggu, yang ambik order tadi kejap-kejap lap celak kejap-kejap tengok cermin nasi ayam tak juga sampai. Perut lapar, saya berangin. Lambai-lambai waiter. Saya tanya nasi ayam mana, lama dah order. Cepat budak lelaki tu pergi buat. Sekali datangnya memang betul-betul nasi ayam! Hanya nasi, ayam yang dituang kicap serta cili dan sup. Saya pandang dia. Sayurnya mana dik? Tak ada kak. Pak Tuan sambung ini kena potong harga sebab tak lengkap. Budak tu berlalu tanpa minta maaf pun. Buat apa nak jaga pelanggan macam kami ni kot sebab dia lagi untung besar 2 minggu ni, agaknya!


Nasiblah hari tu angin Pak Tuan baik, kalau tak kecoh satu kedai.



You Might Also Like

25 ulasan:

  1. melampau tu kak. ish. xkan la salad satu keping pun xde. atleast timun pun jadikla.

    BalasPadam
  2. Tergamak depa jual sesuatu yg tak lengkap gitu....
    Apalaa salahnya cari timun kat kedai runcit mana2...
    Tomato ke...
    Mmg pelik mkn nasinayam telanjang gitu....

    BalasPadam
  3. trus ilang selera nak makan...dh la sibuk mekap jer, lmbt hntr mknn

    BalasPadam
  4. ini memang bogel ni kak..kalau ayah saya keluar bentuk macam ni memang kena tinggal la jawabnya..

    BalasPadam
  5. ini betul2 nasi ayam bogel nie kak..langsung tak ada sayur

    BalasPadam
  6. hehehe....betul2 bogel..sedap ke tak kak? kalau tak sedap, lagi la hangin

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum June,
    Ingatkan nasi lemak telanjang jer.. nasi ayam bogel pun ada jugak..

    BalasPadam
  8. nasi, ayam & sup je...mmg naked betul nih..hehe

    BalasPadam
  9. Lor cam nie punya kedai pun ada..ker.. adoiyai..

    BalasPadam
  10. alahai kak. kurang ajar nya.. patut kak blah ja dari ctu senang cerita .. :)

    BalasPadam
  11. Sy selalu igt pesan nenek sy kalo nak jual makanan dkt org biarlah org puas ati dan rupe mknan tuh elok aje dan berbaloi aje kalo bur kan

    BalasPadam
  12. Memang bogel sangat la kak. Salad pun tak de.

    BalasPadam
  13. Salam JunAina..Sabar je lar..camtu jer nasi ayamnya???..Lps ni tak yah dah singgah kedai mkn ni....

    BalasPadam
  14. ambil gambar kedai tu kak...nak masuk dlm list blacklist

    BalasPadam
  15. Aikkkk ini bukan bogel lg dah ni.. Ini dah terlanjang bulat.. Tgk pinggan pn dah nampak kosong je kak.. Nasib dia baik kot haritu pak tuan tak hamok.. Kalau tidak habis satu sg sekamat tu kecoh dibuatnya..

    BalasPadam
  16. masa bayar ckp tak..sy makan nasi ayam bogel..sakit hati lak sis..sabar jelah..dah habis ckplah dah habis..kita pun paham kan..

    BalasPadam
  17. Ishk ! dengar cerita pun geram dah rasanya...macam mana boleh jadi camtu, sayur timun semua tak der...alasan jawaban pun tak kukuh...

    pastu boleh pergi camtu aje tak minta maaf pun...
    Tapi namanya rezki kan, tak boleh nak membazir pulak..

    BalasPadam
  18. Nasi ayam bogel hahahhaha lawak lah kak jun...tp tgk mmg nasi ayam ni sgt mengiurkan...dan dan terus lapar huwaaaaaaa

    BalasPadam
  19. Kalu saya, kompom saya kuat kuat sound kat situ. hehehe.. takpa, dah rezeki banyak tu, redha jer lah.

    Oh ya kalu nak tahu, Bilik Gerakan Dr Wan Azizah tu sebenarnya depa sewa bangunan opis YPN kami dulu la Aina.

    BalasPadam
  20. wah wah...bukan main lagi eh nama nasi ayam sgt2 controversi...hehehehe

    BalasPadam
  21. amboi mmg bogel la kak. takkan timun & salad tak tumbuh kot. hahaha!!!!sabor jelah

    BalasPadam
  22. Mmg takde nama kedai ke kak?

    BalasPadam
  23. Dia jual ikut nama JA hehe.....yg selalu kita makan ada sayur tu dah kira bonus sebenarnya hehe

    BalasPadam
  24. Aduh..perkataan bogel telanjang??

    BalasPadam