Doa Yang Termakbul

12:02 PTG JunAina 17 Comments


Syukur alhamdulillah ada doa diantara kita telah makbul.
Bumi Kajang basah disirami hujan hampir sejam dikeheningan 4am.
Bersyukurlah semua isi alam terutama pohon-pohon yang tidak henti bertasbih.
Sebagai hambanya kita 'bersujud syukurlah' atas rahmat hujan dalam kemarau dan terik panas.
Doa agar kawasan tadahan hujan juga akan mendapat hujan.
Dan dapat mengakhirkan penderitaan kita yang tidak mendapat bekalan.


Sesekali pandanglah rumput di tanah jangan asyik melihat langit yang biru.
Apabila kita diuji jangan terlalu banyak berkeluh-kesah ke sana-sini.
Merayulah kepada Allah...
Hanya Dia mampu mengubah.



You Might Also Like

17 ulasan:

  1. Alhamdulillah..harus sangat2 bersyukur tuh..:)

    BalasPadam
  2. ALHAMDULILLAH,hariini kita dihujani oleh Rahmat ALLAH yang maha luas.hujan turun 3 sessi di daerah kuala langat dan klang.pkl 4 pagi ,pkl 6 pagi dan pkl 9 pagi....

    BalasPadam
  3. Alhamdullillah sejuk laa sikit kaan.. hilang sikit laa jerubu

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah... di Shah Alam pun pagi tadi pukul 7 pagi turun mencurah-curah... dah hilang jerebu melanda tu ...

    BalasPadam
  5. sekarang ni musim panas..
    bila hujan turun alhamdulillah sangat2..
    kat terengganu ni masih belum hujan..
    semalam ada juga hutan terbakar..
    tak tau la macam mana keadaan hari ni..

    BalasPadam
  6. betol tu kak.... syukur sangat bila hujan turun hri ni... :)

    BalasPadam
  7. putrajaya pun hujan pagi tadi kak....seronok lieya bangun pagi masak tadi bau ujan fresh2 gituuuu....hope ujan turun la lagi dan lagi.....jerebu teruk sgt dah ni....

    BalasPadam
  8. ALlah sentiasa mendengar..ujian sekecil ini keluhan kita sehingga ke langit..nikmat yg diterima bertahun2 seperti telah kita lupakan..Syukur ALhamdulillah..Hujan tlah mula membasahi bumi Malaysia...

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah hujan dah turun di sana. Mungkin hasil pembenihan hujan? Tapi apa pun, sesuatu itu cuma berlaku dengan izin tuhan. Dan di sini (Alor Setar), Tuhan belum mengizinkan hujan turun lagi, setiap hari membilang hari-hari panas dengan penuh kesabaran...

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah, rawang pun hujan lebat pagi tadi...gembira sgt rasa di hati..

    harap2 jerebu berkurangan la lepas ni...

    BalasPadam
  11. Alhamdulillah. Sana sini hujankan. Rahmat turun, tapi di tpt anak saya air tak de.

    BalasPadam
  12. Rasa seronok jer tengok hujan lebat sepanjang jalan pagi tadi...

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum,
    Alhamdulillah.
    Malam yang dingin...siang yang cerah, jerebu dah kurang

    BalasPadam
  14. ALHAMDULILLAH, hujan juga ya, tempat saya je belum hujan lagi.

    BalasPadam
  15. insaf makk kannns., uHUUu

    BalasPadam
  16. Slm kenal...

    Alhamdulillah...saya pun kat Kajang :-)

    Jom singgah blog saya if sudi :-)

    http://rencahkehidupan-maamieiqi.blogspot.com/

    BalasPadam
  17. banyak solat hajat dilakukan di sana kan..
    alhamdulillah

    BalasPadam