Intai-Intai

8:00 PG JunAina 12 Comments



Nyenyak tidur walaupun beralaskan lantai tanpa tilam empuk, comel sangat dalam lena. Selepas dua minggu bermastautin bawah katil bilik anak tiba-tiba hilang, balik kerja kecoh Kakak Hayani dan Hikram minta carikan. Dah cari dalam bilik mama pun tak ada. Abah sibuk cari lampu suluh cari bawah katil, dalam bakul, belakang langsir tapi hampa. Menung kejap. Tiba-tiba abah teringat belakang almari terus suluh-suluh kat situ, lega nampak nyenyak tidur kat situ.


Dulu masa Hikram merengek-rengek minta nak bela kucing abah tak izin tetapi sekarang dah terbalik pula sebabnya abah yang lebih-lebih. Pagi-pagi sebelum pergi kerja 2-3 kali jengah belakang almari balik kerja pun sama siap ambik anak kucing dok main-main. Tegas, cengey, keras hati tetapi dalam hati ada taman rupanya.



You Might Also Like

12 ulasan:

  1. alala comelnya..nak satu ekor :D

    BalasPadam
  2. Hihi... itulah Aina jgn tengok luaran aje. Teganya Pak Tuan sebab kerja-kerja dia sebelum ini bagaimana. Memang kena tegas tapi sebagai manusia biasa sifat kasih dan lembut tu tetap ada...

    Untung kucing tu ramai yg sayang.

    BalasPadam
  3. alolo tomei nye die tito..hehehe

    BalasPadam
  4. Dirumah saya ada 5 ekor..tp tak jinak..sbb diberanakkan didlam stor..stor pula terletak diluar rumahh..punyalah susah nak tgk 5 ekor tu..kena matikan diri..baru nampak mereka keluar bermain-main..bila kita bergerak sikit...hilang dicelah2 kotak...

    BalasPadam
  5. Selesa tidoq situ kot.. nyenyak je tido ha :D

    BalasPadam
  6. comelnyaa kakkk...saya suka tengok kucing..tapi tak suka nak bela sbb saya alahan sikit.. lagi pun malas nak gaduh ngan kencing berak dia..hehe

    BalasPadam
  7. alololo..shomel nye si bulu mioww..mioww..ni..

    BalasPadam
  8. orang suka bela binatang ni...penyayang orangnya aina

    BalasPadam
  9. hihihih... dia seorang penyayang tuuu..

    BalasPadam
  10. Orang lelaki jarang nak tunjuk taman di hatinya tu...nanti nampak macam tak macho pulak...he he...

    BalasPadam