Nama-Nama Tempat Yang Sama

6:01 PTG JunAina 11 Comments


Serdang Perlis - Serdang, Kedah - Serdang, Selangor

Kota Bharu, Kelantan - Kota Bharu, Perak - Koto Bharu, Bukit Tinggi, Indonesia

Ayer Hitam, Kedah - Ayer Hitam, Johor

Kuala Sungai Baru, Perlis - Kuala Sungai Baru Melaka

Kepala Batas, Penang - Kepala Batas, Kedah


Mai kita kongsi mana lagi nama tempat yang sama dan pernah kita pergi atau ketahui.

Mungkin sebab penghijrahan maka nama-nama tempat tersebut terpahat di situ umpama kampung halaman tempat asal masing-masing.


You Might Also Like

11 ulasan:

  1. Kg.Jawa..heeee...mana2 ada. kat kuala ketil pun ada. kat johor jangan cakaplah. kat selangor pun sama:-))

    BalasPadam
  2. eh kuala sungai baru tu nama kg tempat sy tinggal sekarang :)

    BalasPadam
  3. Ada bnyk tmpt lg rsanya kak...x bole nak pikir lak skrng...hehe...

    BalasPadam
  4. ikutkan byk juga ni..slh sikit nayaaaa..hihi

    BalasPadam
  5. Klebang ipoh,klebang melaka..hehe

    BalasPadam
  6. rantau panjang kelantan, rantau panjang selangor.

    BalasPadam
  7. simpang empat / ampat - kat melaka ada 1 kt tmpt lain...ada tp sy lupa kt ne

    BalasPadam
  8. Ayer Hitam ada jugak kat Puchong, Selangor :)

    BalasPadam
  9. kepala batas penang ngan kedah tu saya selalu tertukar.. hehehe..

    BalasPadam
  10. Biasa dengar yg no.1 ngn no. 5 ja.. kdg2 confused jadinya kan..=D

    BalasPadam