Penantian Satu Penyiksaan

8:06 PG JunAina 13 Comments


Dup-dap-dup-dap.
Hati jadi tak keruan bukan mak pak saja cikgu-cikgu pun sama.
Mak pak tak sabaq nak tengok prestasi anak-anak cikgu-cikgu tak sabaq nak tengok prestasi sekolah. Naik ka turun ka, target tercapai ka dak ka. Haishhh...banyak dok pikiaq-pikiaq tu.




Sabaq na 14 November beberapa hari sahaja lagi ja pon.
Masa tu buleh la kita tengok hat dok gelak senyum, hat meleleh ayaq mata , hat tengok slip tanpa perasaan pun ada tak kurang yang gelak happy tak kira la dapat baguih ka dapat biasa-biasa saja ka depa dengan gelagat masing-masing.


Tapi...saya sedih tak dapat nak peluk anak perempuan tu masa dia ambik keputusan UPSR nanti. Tak kira lah dia dapat baguih ataupun dak yang penting pelukan mak tu dapat melegakan sikit hati dia. Kalau dapat baguih pelukan mak tu sebagai penghargaan kalau dapat tak baguih pelukan mak tu sebagai penenang dan pendorong untuk menghadapi peperiksaan seterusnya.


Apa yang pasti mak pak dan cikgu-cikgu yang terlebih terujanya budak-budak yang ambik UPSR semua nampak rilek ja sama jugak masa depa tu mengadap periksa.


Kata abah buat lah sembahyang hajat lagi manalah tahu keputusan berubah di saat-saat akhir. Haissshhhh...Pak Tuan ni kan...saja ja nak main-mainkan bini.



Tayang-tayang muka budak tu lagi dengan mak dia. Rindu nak tunggu dia dan abang dia balik hujung minggu ni. Pembantu mama si abang masih bercuti kat kampung sebab nak bawak adik balik ke sini.



You Might Also Like

13 ulasan:

  1. inshaallah berjaya..
    anam dara ngan mak dah nak sama besar..hihih

    BalasPadam
  2. didoakan moga-moga anak akak dapat keputusan terbaik ye...doa ibu doa yang paling mustajab....suka tengok akak dgn anak akak ber dress...comel :D

    BalasPadam
  3. InshaAllah sis.. moga2 dpt lah keputusan yg cemerlang yer.. :)

    BalasPadam
  4. Moga molek2 je resultnya. Amboi, anaknya sama bsr dgn maknya dah...mst akak ni kecik2 je orgnye kan?

    BalasPadam
  5. insyaallah..keputusannya mesti bagus tu..

    BalasPadam
  6. Semuga anak dara Aina berjaya dengan cemerlangnya... Tak dpt peluk 14hb... Peluk masa cuti nanti ya.....

    BalasPadam
  7. in shaa allah kak jun...semoga penantian diakhiri dengan kegembiraan..:D

    BalasPadam
  8. ya Allah kak...akak ngan anak akak dah mcm kakak ngan adik jek hah...awet mude betul akak....

    betul tu kak...sedeh ke gembira ke biar laa kite maknye ade disebelahkan kak....pelukan sentiase menanti mereka...in sha Allah...god luck tuk anak akak...pasti berjaya dan beroleh keputusan yg cemerlang....kite same2 doakan....

    BalasPadam
  9. insya allah...pasti dapa result yg membanggakan...

    BalasPadam
  10. Mesti bolehlah! Dah usaha, tinggal tawakal.

    BalasPadam
  11. Moga mendapat keputusan yang bagus.. Amin~

    BalasPadam
  12. InsyaAllah mudah2an berjaya ;)
    Kita sama2 doa

    BalasPadam
  13. Tinggi na anak JA......langsing macam mama...
    Apa pun kalau OKje pun serem jugak nak tunggu result dia tu JA hehe

    BalasPadam