Pengalaman Menjadi Pengajaran

5:58 PTG JunAina 9 Comments


Sebenarnya ada nak syer sesuatu yang terjadi pada Jumaat lepas tapinya mood nak tulis-tulis tu sedikit huru-hara dek kerana masa yang terlalu mencemburui. Selamat pindah ke dept. floor yang membuatkan pergerakan sedikit terhad begitu juga untuk bw dan update blog. Fuhhh...bertabah lah selepas ini tengok blog bersawang.


Insyaallah esok saya share kisah yang membuatkan saya kecut perut dan membuatkan kaki menggigil. Bila Pak Tuan kata kemungkinan itu adalah salah satu taktik 'pukau' saya jadi takut untuk menggunakan pengangkutan awam lagi. Salah sendiri sebab cuai dan tidak perihatin mungkin. Sesekali kita perlu berfikiran negatif dan bersyakwasangka buruk.


Bukan semua yang mendekati kita adalah orang baik-baik. Apa yang mampu kita buat cuma meminta perlindungan dari Allah setiap kali solat. Kelebihan solat malam mungkin juga sebab seminggu tersebut saya terpanggil untuk tidak meninggalkannya. Alhamdulillah saya terselamat dari mejadi mangsa.


Cerita selanjutnya esok live dari Tingkat 9. 


Jangan le lepas ni bos baru dok skodeng blog saya pulak sebab dulu tu dia le yang minta saya delete satu post berkenaan tempat kerja saya. Salah sendiri kot copy and paste so bila google terus dapat...ahahaa... Ini pun pengajarn jugak.



You Might Also Like

9 ulasan:

  1. ish menyeramkan la kak
    sentaisa berwaspada k kak
    moga sentiasa dilindungi olehNya

    BalasPadam
  2. Alamak kak...kes apa smpi nak kena pukau tu...tkut ketnggln update akak je ni...maklumla...cuti skolah ni...bzy dok lyan anak2...

    BalasPadam
  3. Jangan lupa update blog yer... sikit pun jadi ler....

    BalasPadam
  4. sekarang ni..macam2 orang kita boleh jumpa aina..
    berhati2lah..betul kata aina, hanya Allah dapat membantu..

    BalasPadam
  5. alahai apalah kisahnya tu buat akak pulak tak sabar..

    BalasPadam
  6. kisah apa lah yg bg suspen betul ni, nnt sambung cite tau

    BalasPadam
  7. Memang giggil kalau berdepan ngan situasi yg boleh mengancam kita... bulan lepas saya mengalami situasi yang menyebabkan semua badan lutut menggigil

    BalasPadam
  8. Mmg takut kalau kena situasi mcm ni. Selalu baca doa mohon supaya allah lindungi kita selalu.

    BalasPadam